Vanzarile au crescut spectaculos in strainatate si au fost moderate in tara, pe fondul unei capacitati de productie limitata.
Producatorul roman de automobile Dacia, membru al grupului Renault, a vandut in primul semestru al acestui an aproape 112.000 de vehicule la nivel mondial, in crestere cu 8% fata de volumul aferent primelor sase luni din anul trecut, pe fondul ponderii tot mai ridicate a vanzarilor pe pietele europene.
Dacia a vandut in strainatate putin peste 60.000 de vehicule si a castigat clienti noi cu precadere in Germania (crestere de 188%) si Italia (plus 300%).
„Exista piete in strainatate in care practic nu avem concurenta. Am fost incantati sa vedem rezultatele din Germania, pentru ca soferul neamt este extrem de exigent”, a explicat, ieri, Jacques Daniel, directorul comercial al Dacia.
Pe pietele externe, Dacia a vandut in primul semestru al acestui an cu 50,6% mai mult decat in perioada similara din anul 2006. Franta continua sa fie tara in care Dacia se vinde cel mai bine (crestere de 31%), marca plasandu-se astfel pe locul 13 in clasamentul producatorilor de autoturisme.
Vanzarile din Hexagon sunt urmate la mare distanta de cele din Germania, Algeria si Spania. Jacques Daniel a pus cresterea si pe seama lansarii cu succes a modelului MCV (break) pe pietele externe, de la inceputul anului.
La capacitate maxima
In tara, vanzarile au fost mai moderate fata de performantele pe pietele externe in primele sase luni ale acestui an, cu 51.300 de unitati comercializate, in usoara scadere fata de anul trecut.
„Singura noastra bariera este acum capacitatea de productie si nu cea de vanzare. Stiu ca exista proiecte pentru largirea capacitatii de productie in Romania, insa totul e deocamdata la nivel teoretic”, a spus directorul comercial al Dacia, care a mai precizat ca uzina de la Mioveni functioneaza acum la capacitate maxima.
Pe de alta parte, intrarea modelului Van pe piata locala s-a produs in februarie, in timp ce modelul pick-up a fost oprit la productie din noiembrie. Prin comparatie, vanzarile totale ale Renault au scazut cu 9,1% in Europa.
Strategie
Logan MCV pe gaz, din 15 iulie
Dacia va comercializa, incepand cu 15 iulie, modele Logan MCV cu instalatie de alimentare cu gaz petrolier lichefiat (GPL). Sistemul a fost introdus pentru prima data in versiunea Logan berlina, in iunie. Intrucat nu e accizat, GPL-ul are un pret la jumatate fata de combustibilii traditionali.
Doar motoarele pe benzina pot fi alimentate, alternativ, cu GPL. Totodata, compania va extinde in luna septembrie gama de motorizari care echipeaza modelul Logan cu un motor diesel de 1,5 litri si 85 cai-putere, cu 20 de cai-putere mai mult fata de versiunea actuala.
Proiect
Dacia stie sa faca masina ieftina
Automobile Dacia ar avea posibilitatea, la nivel teoretic, de a oferi know-how pentru piata autoturismelor economice.
Insa o decizie privind dezvoltarea proiectului automobilului ieftin al Renault ar urma sa fie luata de presedintele grupului, Carlos Ghosn, a declarat ieri directorul comercial al Dacia, Jacques Daniel, intrebat de ziaristi despre posibilitatea ca Dacia sa construiasca masina de 3.000 de dolari.
Renault analizeaza momentan posibilitatea construirii unui automobil mai ieftin decat modelul Logan, pentru a rivaliza planul producatorului indian Tata.