Kim Kardashian și Meghan Markle, pariul pierdut de Spotify. Compania pierde 500 mil. $

Kim Kardashian și Meghan Markle, pariul pierdut de Spotify. Compania pierde 500 mil. $ Abonamentele Spotify, mai scumpe. Sursa: dreamstime.com

Spotify nu a avut o decizie inspirată atunci când a semnat cu cele mai faimoase nume de pe planetă pentru a realiza o serie de podcasturi. Ceea ce trebuia să fie un plan general de rentabilitate pe termen lung s-a transformat de fapt într-o afacere păguboasă.

Contractele pe bani grei semnate de Spotify cu Harry și Meghan Markle, Kim Kardashian și soții Obama au reprezentat de fapt o gaură de 565 de milioane de dolari. Sumă pierdută în doar șase luni. Altfel spus, Spotify a  pierdut aproape 100 de milioane de dolari pe lună.

Motivul pentru care s-a ajuns în această situație constă în apetitul lor pentru investițiile în podcasturi. O decizie deloc inspirată. Eșecul monumental al emisiunii Archetypes moderată de Meghan Markle, pare să confirme afirmația. Podcastul a rezistat o singură serie.

 

Ne puteți urmări și pe Google News
Archetypes, pariul pierdut de Spotify

Sursa: Spotify

Țeapa de sute de milioane luată de Spotify

În ultimii ani, șefii companiilor de streaming au profitat de pe urma apetitului tot mai mare al utilizatorilor pentru emisiunile de tip podcast. Cifrele publicate de Interactive Advertising sunt de-a dreptul amețitoare. Industria podcasturilor generează profituri de 2,3 miliarde de dolari. O industrie care a crescut cu 25% doar în ultimul an.

Asta nu este tot. Afacerea podcasturilor e pistol cu apă dacă ne raportăm la piața de publicitate digitală, care valorează 200 de miliarde de dolari. Spotify a pierdut 565 de milioane de dolari în ultimele șase luni, până în iunie, la venituri raportate de 6,65 miliarde de dolari, potrivit Wall Street Journal.

Firma valorează astăzi undeva la 31 de miliarde de dolari, mai puțin cu 70 de miliarde de dolari față de începutul anului 2021. „Mărimea pariului față de mărimea pieței pare pur și simplu irațională în retrospectivă”, a declarat consultantul media Evan Shapiro pentru WSJ.

Anul 2024, un an al profitului

Pe de altă parte, reprezentanții Spotify sunt de părere ca situația se va schimba în bine. Anul 2024 va fi unul profitabil potrivit previziunilor de creștere a numărului de utilizatori activi lunari.

„Întotdeauna am știut că 2022 va fi un an de investiții și 2023 va fi un an în care vom încetini investițiile și, prin urmare, cheltuielile de funcționare, în timp ce veniturile vor continua să crească”, a declarat directorul financiar Paul Vogel.

Cu toate acestea, unele dintre cele mai mari tranzacții ale sale au eșuat deja.Printre care investiția de 20 de milioane de dolari în podcastul Archetypes al lui Harry și Meghan. Spotify a semnat un acord exclusiv în decembrie 2020. Iar, podcastul lor a avut premiera în august 2022, având-o ca invitată de debut pe prietena lui Meghan și legenda tenisului Serena Williams.

Dar, în mai puțin de un an, ”foștii regi” și-au luat la revedere de la Spotify,după ce au declarat că "au convenit de comun acord să se despartă". Cel mai important director de podcast Spotify, Bill Simmons, i-a condamnat pe cei doi ca fiind ”niște escroci nenorociți”.

Eliminarea acerbă a celui de-al doilea sezon așteptat a venit după ce Archetypes s-a luptat să mențină o audiență considerabilă. De asemenea, prețul acțiunilor Spotify a părut să fie afectat. Acțiunile au atins un maxim de 339,32 în decembrie 2020, când a fost semnat acordul cu Archetypes.

Kim Kardashian un alt pariu pierdut de Spotify

În momentul difuzării primului episod, în august 2022, acțiunile au scăzut la 123,80. După care în luna noiembrie a aceluiași an au mai scăzut și mai mult, la 71,22. Între timp, soții Obama au tăiat și ei legăturile cu Spotify anul trecut. După ce s-au ciocnit cu șefii de la vârf din cauza exclusivității și a cât de mult se așteptau să apară în episoade.

Fostul prim cuplu al Americii a dezertat la iTunes, Amazon și Vudu, unde este difuzat acum podcastul lor Higher Ground. Asta, după ce anterior au semnat cu Spotify în 2019. Podcastul de opt episoade al lui Kim Kardahian, The System, a fost lansat în octombrie 2022, dar a fost ”redus la tăcere” doar o lună mai târziu.

De departe, cel mai mare contract de podcast pe care Spotify îl are este cu Joe Rogan.A primit cca. 200 de milioane de dolari în cadrul unui contract exclusiv pe mai mulți ani.