Jocurile Olimpice de la Beijing, promovate in banci si pe mobile

Jocurile Olimpice de la Beijing, promovate in banci si pe mobile

Un an. Atat a mai ramas pana cand capitala Chinei, orasul Beijing, va deveni si capitala Jocurilor Olimpice de vara.

Cele 28 de jocuri de vara cuprinse in programul Olimpic se vor desfasura, anul viitor, in perioada 8-24 august. A 29-a editie a Jocurilor Olimpice va avea sloganul „O lume, un vis”, varianta selectata de Comitetul de Organizare a Olimpiadei de la Beijing din peste 210.000 de propuneri.

Aproximativ 10.500 de atleti sunt asteptati sa participe la Jocuri si in jur de 20.000 de posturi mass-media vor prezenta manifestarile lumii intregi. In acelasi timp, chinezii pregatesc alte 302 evenimente conexe.

Sponsor de pe internet

Succesul financiar al Jocurilor Olimpice de la Beijing va fi asigurat de companiile care au devenit parteneri, sponsori si furnizori ai evenimentului. Numarul acestora se ridica la 54, dupa ce programul de marketing pentru Jocurile de la Beijing a fost lansat in 2003, potrivit lui Gerhard Heiberg, presedintele Comisiei de Marketing a Comitetului International Olimpic (CIO).

Printre aceste firme se numara gigantul auto Volkswagen, producatorul chinez de electrice Haier, Bank of China, Adidas, Air China, UPS, BHP Billiton. Pentru prima data in istorie, Jocurile Olimpice au printre sponsori o companie care activeaza pe internet, Sohu.com.

Alaturi de partenerii IOC, printre care se numara Coca-Cola, General Electric, Johnson&Johnson, Kodak, Lenovo, McDonald’s, Omega, Panasonic, Samsung si Visa, companiile vor acoperi necesarul financiar si tehnic de produse si servicii.

Si se pare ca firmele chineze se descurca bine in calitate de sponsori ai Jocurilor Olimpice. Presedintele CIO spune, pe site-ul oficial al evenimentului: „Ele fac o foarte buna publicitate. Oriunde merg in China, vad afisat logoul Jocurilor de la Beijing la sediile Bank of China, CNC sau China Mobile”. Gerhard Heiberg critica insa supraincarcarea cu publicitate de genul reclamelor in arenele sportive sau pe hainele atletilor care participa la competitii.

Ne puteți urmări și pe Google News