Invazie de promoţii în magazine

Invazie de promoţii în magazine

După mai bine de trei luni de linişte printre rafturi, companiile „au copt“ metode dintre cele mai diverse pentru atragerea clienţilor.

Dacă nu ştiţi cu precizie ce vreţi să cumpăraţi, drumul până la supermarket ar putea deveni o aventură ce vă răpeşte mult timp. După mai bine de trei luni, promoţiile au invadat magazinele, iar companiile mizează pe inovaţie şi pe prima de Paşte pentru a-şi vinde cât mai bine produsele.

Plasmă cu sistem home cinema cadou, cozonac italian la pachet cu vin franţuzesc, bere cu rucsac cadou, cremă cu şampon la preţ şoc, grătar cu cărbuni incluş i în preţ, toate asaltează privirea cumpărătorului la intrarea în magazin. La ieşirea din magazin sunt aliniate autoturismele cu preţ special, vacanţ ele în Antalya la preţ de Costineşti şi nelipsitele tombole de Sărbători.

„Numărul de promoţii va exploda, practic, în această săptă mână, înaintea Paştelui“, ne-a spus un reprezentant al magazinului Carrefour din Băneasa. Cele mai aglomerate zile la cumpărături vor fi miercuri, joi şi vineri. Sâmbătă, magazinele vor avea program scurt şi vor fi deschise până la ora 17.00.

Magazinele Carrefour vor fi cu atât mai aglomerate cu cât, de la mijlocul acestei săptămâni, se vor pune în vânzare bilete şi lozuri Loto, în punctele „fierbinţi“ - la casă, la tabac, în raionul de produse IT şi la agenţiile Carrefour Voiaj. „Gratis“ este interzis

Faţă de anii trecuţi, producă torilor le este interzis să mai folosească cuvântul „gratis“ în promoţii, potrivit unei directive europene privind practicile comerciale incorecte. Astfel, promoţiile „3+1 gratis“ au fost înlocuite cu „3 la preţ de 2“, deşi retailerii au contestat vehement decizia. Orice abatere de la această regulă ar urma să fie sancţionată cu amendă de până la 60.000 de lei şi chiar cu închiderea magazinului, potrivit reprezentanţilor Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).

Potrivit vicepreşedintelui ANPC, Gheorghe Ciubotaru, retailerii nu sunt de acord cu aplicarea articolului 20 din anexa directivei, care defineşte ca practică neloială „a descrie un produs ca gratuit, bonus, fără taxe sau în termeni similari în cazul în care consumatorul trebuie să plătească o sumă în plus faţă de costurile pe care le implică reacţia sa pozitivă la practica comercială şi ridicarea sau livrarea articolului“. „Nimic nu este gratis în România“, e răspunsul ANPC.

Potrivit preşedintelui Cris-Tim, Radu Timiş, această promoţie avea avantajul că includea şi produse din alte sortimente (de exemplu, Salamul Săsesc cu Piper era inclus într-o astfel de promoţie 3+1 gratis la lansare, în pachet cu Salamul Săsesc clasic), iar consumatorii le puteau încerca înainte de a le cumpăra.

Ne puteți urmări și pe Google News