Informația momentului pentru toţi şoferii din România! Se anunță o „ploaie” de amenzi

Informația momentului pentru toţi şoferii din România! Se anunță o „ploaie” de amenzi Sursa foto: Arhiva EVZ

Radarele fixe ar putea să reapară pe șoselele de la noi din țară, potrivit unei inițiative de creștere a siguranței în trafic, din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Radarele fixe au fost scoase acum zece ani, în 2012.

Radarele fixe ar putea să reapară pe șosele

Instalarea radarelor fixe pe drumurile din România face parte din Strategia Națională de Siguranță Rutieră 2022-2030. Aceasta are în vedere montarea a 300 de radare mobile și 500 de camere video, fixe, pe drumuri.

Potrivit Ministerului Transporturilor, România este singura țară în care astfel de radare fixe nu există.

Ne puteți urmări și pe Google News

Prețul unui radar mobil se ridică la suma de 12.850 de euro, în timp ce o cameră de viteză are un preț mediu de 62.500 de euro. Ele vor face parte dintr-un sistem automatizat care va putea amenda șoferii conectându-se la bazele de date ale Poliției Române pentru a-i identifica pe cei care încalcă legea.

Legea care prevede montarea acestor radare se află în faza de proiect. Operaționalizarea sistemului e-SIGUR, din care face parte această inițiativă se va face în maximum doi ani de la intrarea în vigoare a legii. Radarele fixe vor fi montate pe rețeaua CNAIR și semnalizate cu panouri montate înainte cu 500-1.000 de metri pe autostradă, 100-500 metri în afara localităților și 50-100 de metri în localitate.

Ministerul Transporturilor a anunțat că Valea Oltului va fi printre primele tronsoane rutiere unde vor fi din nou instalate radare fixe, ca parte a arterei București – Sibiu (A1 / DN7 / E81), unul dintre drumurile vizate alături de DN1, între Bucureşti - Braşov și Autostrada Soarelui, de la București până la Mangalia. Pe aceste trei artere intens circulate ar urma să se amplaseze 131 de radare fixe, potrivit Antena 3 CNN.

Ce presupune sistemul e-SIGUR

E-SIGUR este un ansamblu de sisteme informatice. Acesta va procesa automat datele și informațiile din sistemele de transport inteligente gestionate din centrele de monitorizare a traficului pe drumurile de interes național și va crea semnalări privind posibila încălcare a normelor de circulație pe drumurile publice.

Printre semnalizări se numără depășirea limitei de viteză, trecerea pe culoarea roșie a semaforului, adoptarea unui comportament agresiv la volan, potrivit jurnalul.ro.