Gucci şi Guess - războiul acuzaţiilor se mută la tribunal

Gucci şi Guess - războiul acuzaţiilor se mută la tribunal

Disputa nu este tocmai nouă. În 2009, Gucci a intentat proces brandului Guess pe care îl acuza de încălcare a drepturilor de marcă. Pe scurt, Gucci a acuzat Guess că i-a copiat logo-ul pe care îl foloseşte şi în prezent pe unele dintre produsele sale, mai precis pe pantofi sport. Prejudiciul, spun italienii, este enorm şi tocmai de aceea despăgubirile pretinse sunt şi ele pe măsură - 124 milioane de dolari.

După mai bine de trei ani de divergenţe la nivel declarativ, iată că războiul celor două branduri se mută la tribunal. Reprezentanţii mărcii italiene pretind că producătorul american (Guess a fost înfiinţat în Los Angeles) a încălcat dreptul de marcă înregistrată prin imitarea a patru semne distinctive specifice brandului Gucci: dungile roşii-verzi, întrepătrunderea iniţialei "G", pătratul care uneşte acele iniţiale "G" şi fonturile delicate cu care este inscripţionat numele brandului.

Potrivit celor de la Gucci, citaţi de "WWD", până în prezent Guess ar fi vândut marfă cu logo-ul furat în valoare de 200 milioane de dolari, "cu intenţia clară de a îi face pe clienţi să creadă că ceea ce cumpără este "Gucci". Evaluările "Bloomberg" scot la iveală o sumă chiar mai mare - 221 milioane de dolari. Indiferent de care sunt cifrele exacte, sumele sunt foarte mari.

În timpul primei înfăţişări în faţa magistraţilor, americanii de la Guess s-au apărat şi au susţinut că tot ce au făcut a fost legal şi că s-au încadrat chiar în cei şapte ani stabiliţi de legea federală de aşteptare, la finalul cărora au avut dreptul de a prelua însemnele. Daniel Petrocelli, celebrul avocat care şi-a câştigat reputaţia după procese grele câştigate - Goldman vs. O.J. Simpson sau Stephen Slesinger Inc. vs. The Walt Disney Company - a fost angajat să reprezinte brandul Guess în procesul cu cei de la Gucci. În pledoaria sa, Petrocelli a subliniat că diferenţa dintre Guess şi Gucci este prea mare pentru a se putea crea vreo confuzie.

Ne puteți urmări și pe Google News

"Guess nu este Gucci. Nu există niciun motiv să fie ca Gucci şi nu a existat niciun complot pentru a deveni ca Gucci. Guess nu aruncă pur şi simplu numele unei case de modă pe produsul său, Guess îşi face numele celebru, te învăluie. Gucci foloseşte piele, Guess foloseşte plastic, de aceea produsele lor costă 100 de dolari". Disputa dintre cele două branduri s-ar putea rezolva pe cale juridică după mai multe săptămâni.