Judecătorul GREBLĂ, INTERCEPTAT de SRI. Mandatele emise erau pentru DNA, dar KOVESI a dat alte ORDINE
- Andrei Arvinte
- 7 ianuarie 2018, 14:05
Șefa DNA, Laura Codruța Kovesi, a dispus ca mandatele de interceptare emise de Înalta Curte pe numele judecătorului Toni Greblă să nu fie puse în aplicare de instituția pe care o conduce, ci de SRI și DIPI.
Înalta Curte a autorizat DNA pentru a putea face interceptări pentru presupusele fapte de trafic de influență comise de către judecătorul Toni Greblă, dar Laura Codruța Kovesi, șefa instituției, a dispus ca mandatele să fie puse în executare de către SRI, care nu are în legea sa de funcționare dreptul de a investiga fapte de corupție, care nu fac parte din amenințările la adresa siguranței naționale.
Laura Kovesi a dispus sub semnatura personală:
“Solicitam ca beneficiari secundari ai mandatelor sa fie desemnati:
- Departamentul de Informatii si Protectie Interna, care va efectua notele de redare in forma scrisa a convorbirilor telefonice si punerea in aplicare a Incheierii, respectiv mandatelor de supraveghere tehnica 1479/UP – 1482/UP, nr. 1484/UP/10.10.2014, nr. 1833/UP/10.12.2014;
- UM 0127, respectiv UM 0894, care vor efectua punerea in aplicare a Incheierii, respectiv mandatelor de supraveghere tehnica 1479/UP – 1482/UP, nr. 1484/UP/10.10.2014, nr. 1833/UP/10.12.2014;”
Procuror sef Directie
Laura Codruta Kovesi“
În continuare, declarațiile publice făcute de fostul judecător CCR Toni Greblă, care a fost executat de DNA pentru acuzatțiile de “trafic de influență și constituire de grup infracțional organizat”:
„Ar trebui sa incepem cu contextul, in iunie si septembrie 2014, CCR declara necunostitutionala primele legi Big Brother. Legi dorite de SRI si DNA, in principal. Pe de o parte, au avut o comunicare publica pentru a spune cat de importante sunt aceste legi, pe de alta parte au inceput presiuni nepermise, declaratii de o agresivitate iesite din comun facute de Maior, Coldea, Kovesi, iar mai apoi de Sebastian Ghita. In esenta, acestea prevedeau ca SRI, pe sintagma motive de siguranta nationala puteau sa intre fara mandat in orice sistem informatic al unei persoane juridice sau fizice. Era vorba de o intruziune in viata privata, fara mandat, fara sa spuna ce anume urmaresc (…) DNA a vernit cu 45 de perchezitii domiciliare si informatice si am fost luat de acasa. Se faceau la cercul meu de prieteni si cunoscuti. Am fost invitat cu mandat si cu 200 de metri inainte de a ajunge la DNA au aprins sirenele ptr ca acolo era toata presa”
(...) Timp de patru luni am fost monitorizat in cel mai aspru si intim mod eu si familia mea... judecatorul de drepturi si libertati a constatat ca nu exista nici macar suspiciunea, motiv pentru care nu este cazul sa fie luata nicio masura preventiva (…) S-a inceput urmarirea penala in iunie 2014 impotriva mea, cand s-a dat prima lege neconstitutionala Big Brother, am fost urmarit penal fara sa fiu informat. Tot in iunie 2014, s-au obtinut mandate de interceptare, filmare, fotografiere, pana in sept 2014, dupa cea de-a doua lege Big Brother, s-a obtinut de la ICCJ mandate prin care ofiterului i s-a permis sa intre in locuinta si sa instaleze aparatura pana in ianuarie 2015. Aceasta reprezinta cea mai grava forma de intruziune. A fost montata aparatura in toate incaperile, inclusiv in baie. In camera de la hotel. Aceasta masura a fost nejustificata reprezinta un fapt absolut cert, din septembrie 2014-ianuare 2015, nu exista nicio proba pentru aceasta perioada (…) Timp de patru luni am fost monitorizat in cel mai aspru si intim mod eu si familia mea si acele imagini eu nu stiu ce s-a intamplat”.
(…) "Sigur eu sunt subiectiv, dar pot sa afirm cu tarie, convingerea mea si nu numai a mea, ma refer si la convingerea plenului CCR, care si-a exprimat opinia intr-un document ca retinerea mea pentru 24 de ore s-a facut exclusiv pentru a pune la punct Curtea Constitutionala in unele solutii pe care le da si a vrut sa fie atentionata Curtea Constitutionala de cine este sef in aceasta tara. Imi puteti spune ce solutii pe cine deranja in acea perioada? In acea perioada CCR a analizat constitutionalitatea celor 3 legi cunoscute ca Big Brother. Curtea le-a declarat pe toate 3 ca necostitutionale. Acest lucru a deranjat! Au deranjat serviciile? SRI! si DNA! care public au luat atitudine, cea mai evidenta a luat-o Maior, dar si Coldea si Kovesi. Maior spunand: voi stii de acum incolo pe cine sa arat cu degetul daca se va intampla in aceasta tara dand referire la faptul ca noi am declarat... cea de-a treia lege Big Brother", arată Luju.