Frunza Elenei Udrea este readusă la viață de ministrul Turismului, Daniel Cadariu. Ce obligații vor avea unitățile de cazare din România

Frunza Elenei Udrea este readusă la viață de ministrul Turismului, Daniel Cadariu. Ce obligații vor avea unitățile de cazare din România Sursa foto: Antena 3

Brandul de țară, promovat de Elena Udrea cât a fost la conducerea Ministerului Turismului, revine la viață. Actualul ministru, Daniel Cadariu, a anunțat că România nu a fost promovată destul în ultimii ani și are de gând să schimbe acest lucru.

Ministrul Turismului, Constantin-Daniel Cadariu, vrea să schimbe radical modul în care este promovat turismul românesc. Oficialul român susține că în ultimii 30 de ani, țara noastră a rămas în urmă în ceea ce privește promovarea din punct de vedere turistic, în contextul în care România are mult de oferit.

Ministrul Turismului a reamintit de brandul țării noastre, frunza, ce a fost promovată în perioada când Elena Udrea era ministru.

”Există brandul de țară, frunza, noi nu îl folosim. Încercăm să îl punem în funcțiune. Deja în Consiliul de Brand lucrăm pentru materialele pregătitoare și vom începe folosirea lui pe acel portal romania.travel. Frunza este a noastră. Noi ca români am cheltuit 30 de milioane euro, iar cei din industria turismului au decis ca acel logo să fie reprezentativ pentru brandul de țară”, a declarat Cadariu.

Ne puteți urmări și pe Google News

Frunza Elenei Udrea va deveni obligatorie în toate hotelurile și restaurantele din țară

Cadariu a mai precizat că a emis un ordin de ministru prin care obligă toate structurile de cazare din țara noastră să afișeze acest brand.

„Poate fi elementul de legătură în ceea ce privește promovarea destinației turistice România”, a mai spus ministrul.

Oficialul român a reamintit că la nivel local și zonal există multe inițiative de succes, inclusiv pe componenta de promovare. Cu toate acestea, el a mărturisit că „ne lipsește întregul, acel demers prin care toate aceste eforturi punctuale să le punem într-un coș comun pentru a realiza scopul final, și anume promovarea destinației turistice România.”

Readucerea „la viață” a brandului Elenei Udrea are în spate o istorie controversată. Celebra frunză, ce acum va deveni obligatorie în toate unitățile de cazare a costat o avere. Mai exact, pentru crearea ei, statul român a cheluit 850.000 de euro. Mai mult, pentru promovarea brandului turistic al României s-au investit 75 de milioane de euro, bani proveniți din fonduri europene nerambursabile.

Prin decizia ministrului, frunza Elenei Udrea apare, din nou, în atenția publică, după 12 ani în care a fost ignorată cu desăvârșire. În perioada când a fost lansată, „frunza blondei de la Cotroceni” a adus multe critici din partea oamenilor de rând, fiind o investiție colosală pentru un logo format dintr-o frunză.