Proprietarul Ray-Ban, Leonardo Del Vecchio, a murit. Magnatul a oferit agățaților acțiuni în valoare de milioane de euro

Proprietarul Ray-Ban, Leonardo Del Vecchio, a murit. Magnatul a oferit agățaților acțiuni în valoare de milioane de euro Sursa: https://www.facebook.com/Luxottica

Fondatorul companiei italiene de ochelari avea o avere netă de 25,7 miliarde de dolari la momentul morții sale. Leonardo Del Vecchio, antreprenorul italian care a început cu un mic atelier de optică în munții Dolomiți din Italia și a ajuns liderul mondial incontestabil, a murit. Miliardarul avea 87 de ani, a anunţat Corriere della Sera.

Leonardo Del Vecchio era internat de mai multe săptămâni în secţia de terapie intensivă a Spitalului San Raffaele din Milano. Crescut într-un orfelinat din Milano, Del Vecchio a plecat din orașul nordic pentru a-și înființa un magazin în Agordo, în Alpii de la nord de Veneția, pornind ca un mic furnizor de piese pentru rame pentru producătorii locali de ochelari.

Compania sa, EssilorLuxottica, a făcut o serie de achiziții devenind în cele din urmă liderul mondial în industrie. Nume recunoscute la nivel mondial Ray-Ban și Oakley s-au numărat printre zecile de mărci de ochelari cumpărate de Del Vecchio în drumul său spre vârf.

Averea sa netă era de 25,7 miliarde de dolari la 1 iunie

Del Vecchio deținea un pachet de control de 32% în EssilorLuxottica, afacerea franco-italiană de ochelari care a rezultat în urma fuziunii din 2018 a Luxottica cu compania franceză de lentile Essilor.

Ne puteți urmări și pe Google News

Compania, care produce rame pentru case de lux precum Armani și Prada, pe lângă faptul că deține mărci precum Ray-Ban, are peste 180.000 de angajați, operațiuni pe tot globul și un punct de sprijin în sectoarele de lux și tehnologie medicală.

EssilorLuxottica este cel mai mare retailer de ochelari din lume, și cel mai mare producător de lentile corective. Timid și secret din fire, Del Vecchio a petrecut zeci de ani evitând lumina reflectoarelor media.

În timpul unei conversații rare cu un reporter la începutul acestui an, magnatul a fost întrebat cum și-a construit imperiul.

„M-am străduit întotdeauna să fiu cel mai bun în tot ceea ce fac”, a spus el. Descriind drumul care l-a dus în vârf, el a spus pur și simplu: „Nu m-am săturat niciodată”.

 Leonardo Del Vecchio le-a dat angajaților acţiuni în valoare de 9 milioane de euro

Pe lângă un pachet de control în EssilorLuxottica, holdingul lui Del Vecchio, Delfin, deținea și participații în companii financiare italiene precum Mediobanca, Assicurazioni Generali și UniCredit.

Luxottica a început să-și producă propriile modele la sfârșitul anilor 1960. În anii 1980, Del Vecchio a început să cumpere companii din SUA. În 1999, el a cumpărat Ray-Ban pentru 640 de milioane de dolari.

Cu ocazia celei de-a 80-a aniversări a lui, magnatul italian a oferit 140.000 de acţiuni Luxottica angajaţilor italieni ai acestei companii, în valoare de 9 milioane de euro. "Ei sunt adevăraţii artizani ai succesului companiei noastre", declara cu acea ocazie Leonardo Del Vecchio. Magnatul italian a avut şase copii din trei căsătorii.