Evenimentul Zilei > Economie > Exclusiv. Autostrada MUZEU, Lugoj-Deva, este verificată de o a treia comisie de la CNAIR
Exclusiv. Autostrada MUZEU, Lugoj-Deva, este verificată de o a treia comisie de la CNAIR

Exclusiv. Autostrada MUZEU, Lugoj-Deva, este verificată de o a treia comisie de la CNAIR

Specialiştii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) s-au dus pentru a treia oară pe autostrada Lugoj-Deva, ca să verifice lucrările. Potrivit surselor EVZ, cea dea treia comisie a plecat astăzi, împreună cu autorităţile locale, pe drumul supranumit Autostrada Muzeu.

Noua comisie, a treia la număr, verifică dacă italienii angajaţi să construiască autostrada Lugoj-Deva au remediat problemele constatate de cele două comisii care au verificat lucrările. Pe data de 15 februarie, o altă comisie, cea de a doua, a verificat lucrările de pe autostradă. Şefii de la Drumuri au decis să mai verifice calitatea lucrărilor. Şefii de la drumuri suflă şi în iaurt când vine vorba de italienii care au lucrat la Sibiu-Orăştie.

La acea dată, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunţat că pentru obiectivul "Autostrada Lugoj – Deva, Lot 2, km 27+620 – km 56+220", s-a constituit Comisia de recepție, a doua la număr.  Aceasta, în perioada 02.02.2017 – 06.02.2017, a inspectat "atent" stadiul lucrărilor, conform H.G. nr. 273 din 14 iunie 1994 privind aprobarea Regulamentului de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora. Comisia a solicitat clarificări la anumite aspecte de natură tehnică și a propus decalarea Recepției până după clarificarea acestora.

"Având în vedere importanța de ordin strategic a autostrăzii Lugoj – Deva, aceasta atrage după sine o atenție sporită asupra detaliilor de ordin tehnic, care trebuie îndeplinite și monitorizate  conform standardelor proiectului. În consecință, în perioada 15.02.2017 – 17.02.2017, Comisia constituită realizează inspecția tehnică a lucrărilor executate pe Lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva, pe sectoarele A, B, C și Nodul Rutier de la Marginea", se precizează într-un comunicat al Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere pe 15 februarie.

Antreprenorul lucrării este Asocierea S.C. Salini Impregilo S.p.a. si S.e.c.o.l. – Societa Edile Construzioni e Lavori – Societate pe acţiuni, iar construirea autostrăzii a costat  562.730.583,80 lei fără TVA din care:

– 478.320.996,23 lei Fonduri de Coeziune (85%),

–  84.409.587,57 lei Guvernul României (15%).

 

Informaţiile publicate de evz.ro pot fi preluate de alte publicaţii online doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.