„Este vorba despre mii de familii”. Criza șantierelor navale din anii '90 lovește din plin industria globală

„Este vorba despre mii de familii”. Criza șantierelor navale din anii '90 lovește din plin industria globală sursă: arhivă

Pandemia de coronavirus creează o nouă criză pe șantierele navale. În Mecklenburg-Pomerania de Vest, unul dintre cei mai mari angajatori din industria mondială a croazierelor este pe cale de a intra în insolvență. Guvernul federal vrea să vină în ajutor, dar nu fără o contribuție din partea proprietarilor din Hong Kong.

Criza șantierelor navale din anii '90 părea să fi trecut de mult timp. În Mecklenburg-Pomerania de Vest, se pare că a revenit odată de pandemia de coronavirus a ruinat afacerea croazierelor. MV Werften, cel mai recent unul dintre cei mai mari angajatori din regiune, cu aproape 2.000 de angajați, se luptă pentru existența lor. Acum, proprietarul asiatic și guvernul federal încearcă să intervină cu sprijin suplimentar.

În mijlocul negocierilor aflate în impas, președintele Genting Hong Kong, Colin Au, și directorul general al grupului de șantiere navale, Carsten Haake, și-au exprimat duminică nemulțumirea față de acțiunile guvernului german. Ei au făcut apel la politicienii responsabili să își reconsidere atitudinea negativă. „Este vorba despre mii de familii”, au subliniat președinții grupurilor amintite.

Proprietarul ar trebui să contribuie la măsura de sprijin financiar 

În plus, o întreagă industrie, inclusiv furnizorii din țară și din străinătate, este amenințată. „A renunța acum la șantierele navale ar fi cea mai mare greșeală economică pe care ar putea-o face guvernul federal”, a declarat Au.

Ne puteți urmări și pe Google News

Guvernul federal este pregătit să ofere asistență suplimentară, dar până acum nu a dorit să renunțe la cererea sa, potrivit căreia proprietarul ar trebui să contribuie la ajutorul financiar. Nu a existat niciun angajament față de șantierul naval, potrivit ultimului semnal de la Berlin.

Guvernul federal a prezentat deja o propunere cu privire la salvarea șantierelor navale aflate în dificultate din Mecklenburg-Pomerania de Vest și Bremerhaven înainte de Crăciun. Concret, uriașa navă de croazieră „Global Class 1” ar trebui să fie finalizată cu aproximativ 600 de milioane de euro din fondul de stabilizare economică de stat.

În schimb, Ministerul Afacerilor Economice a cerut proprietarului să contribuie cu 60 de milioane de euro.

Nave de croazieră pentru piața asiatică

Grupul Werften construiește nave de croazieră în Warnemünde și Wismar pentru compania-mamă Genting, care este unul dintre cei mai mari furnizori din Asia. Aproximativ 600 de furnizori, de exemplu, au lucrat la „Global Dream”, care are 340 de metri lungime și 46 de metri lățime. Nava a costat mai mult de un miliard de euro. Guvernul federal a asigurat activitatea afacerii prin intermediul unor garanții de export.

MV Werften face parte din Genting Group, care este controlat din Kuala Lumpur și Hong Kong, încă din anul 2016. De exemplu, compania operează parcuri de distracții și organizează croaziere. Când șantierele navale nu au putut ține pasul cu comenzile companiilor de transport maritim în timpul boom-ului, Genting a cumpărat grupul de șantiere navale germane pentru 230 de milioane de euro.

Grupul de turism și cazinouri Genting a pompat apoi 840 de milioane de euro în șantierul naval, dar a intrat în ape dificile odată cu declanșarea crizei pandemice. La începutul pandemiei, compania a anunțat că nu va mai fi în măsură să asigure serviciul datoriei sale de 3,4 miliarde de dolari.

Compania-mamă a MV Werften - Genting Hong Kong - a pierdut atunci două treimi din valoarea sa de piață. MV Werften s-a refugiat în cadrul pachetului de salvare al guvernului federal. În spațiul public s-a vorbit despre un împrumut de 600 de milioane de euro, potrivit Der Spiegel. Înainte de criza pandemică, Genting era pe locul patru în industria croazierelor la nivel mondial, după liderii de piață Carnival, Royal Caribbean și Norwegian.