Enel a vândut grecilor afacerea din România. Când vor fi preluați cei trei milioane de clienți de către Public Power Corporation
- Antonia Hendrik
- 9 martie 2023, 11:44
Grupul italian Enel a semnat cu firma greacă Public Power Corporation S.A. (PPC) un acord pentru vânzarea tuturor participațiilor deţinute de către Grupul Enel în România. Acordul prevede plata de către PPC a unei sume totale de aproximativ 1,26 miliarde de euro.
În total, este estimat ca tranzacția înte Enel şi PPC să genereze un efect pozitiv asupra datoriilor nete ale grupului, ce urmează să scadă cu aproximativ 1,7 miliarde de euro, din care aproape 0,1 miliarde de euro în 2022 şi restul în 2023, pe lângă un efect negativ cumulat asupra profitului net al Grupului de aproximativ 1,4 miliarde de euro în perioada 2022-2023, din care circa 0,6 miliarde de euro din rezervele legate de diferenţele de curs de schimb, care vor fi contabilizate în 2023.
Acordul prevede plata de către PPC a unei sume totale de aproximativ 1,260 miliarde de euro
„Enel S.p.A. a semnat astăzi cu firma greacă Public Power Corporation S.A. (PPC) un acord pentru vânzarea tuturor participaţiilor deţinute de către Grupul Enel în România. Acordul prevede plata de către PPC a unei sume totale de aproximativ 1,260 miliarde de euro, ceea ce evaluează societăţile vândute la circa 1,9 miliarde de euro (100% din acţiuni). În plus, suma totală poate fi ajustată conform unor clauze uzuale în astfel de tranzacţii precum şi printr-un mecanism pentru potenţiale plăţi ulterioare, în funcţie de valoarea viitoare a activităţii de retail”, anunţă compania.
De asemenea, tranzacţia este în linie cu Planul Strategic curent al Grupului, care vizează repoziţionarea Enel şi concentrarea asupra ţărilor cu un ritm de creştere ridicat şi în care are o prezenţă integrată, respectiv Italia, Spania, Statele Unite, Brazilia, Chile şi Columbia.
Când se va finaliza tranzacţia
Finalizarea tranzacţiei, aşteptată în trimestrul al treilea al acestui an, este supusă unor condiţii întâlnite în mod obişnuit în acest tip de acorduri, inclusiv permisiunea autorităţilor antitrust competente.
„Prin vânzarea tuturor activităților din România, continuăm planul de vânzare de active prezentat în urmă cu 3 luni în cadrul Planului Strategic 2023-2025 al Enel. Suntem mândri de rezultatele obținute în România de la intrarea în țară în 2005 și apreciem munca susținută și devotamentul colegilor noștri, care ne-au permis să devenim unul dintre cei mai importanți jucători integrați în domeniul energiei în România. Suntem încrezători că un grup internațional important precum PPC va continua această poveste de succes”, a declarat Francesco Starace, CEO și Director General al Grupului Enel.
Societățile de distribuție ale Grupului Enel în România sunt prezente în trei regiuni importante ale țării, respectiv Muntenia Sud (inclusiv București), Banat și Dobrogea, deservind în total peste 3 milioane de clienți.