Dacia prezintă ultimul său concept, Manifesto. Prin ce se remarcă automobilul de teren

Dacia prezintă ultimul său concept, Manifesto. Prin ce se remarcă automobilul de teren Sursă foto: Facebook

Dacia a proiectat un automobil pentru expediții, fiind al cincilea concept care nu se anunță a fi un model de serie, ci o idee. Compania a mai prezentat concepte de Logan MCV, Pick-up, Duster, Bigster sau Spring, care s-au materializat sau se vor materializa în maşini de serie.

Noul concept al producătorului român de automobile, Manifesto, este un automobil de teren care nu are nici uşi, parbriz sau lunetă.

Mai mult, partea din spate a vehiculului este ocupată de o suprafaţă plată, adaptată ca spaţiu de lucru numeroaselor activităţi care se pot desfăşura în aer liber.

David Durand, directorul de design Dacia, a precizat că noul concept materializează viziunea producătorului român de mașini și reunește mai multe inovații.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Nouă, celor de la Dacia, ne plac lucrurile concrete”

„Atunci când dezvoltăm şi explorăm noi idei, simţim nevoia de a merge dincolo de simulările 3D pentru a vedea cum arată lucrurile în realitate. Astfel, înainte de a fi un obiect de design, conceptul Manifesto materializează viziunea noastră şi reuneşte numeroase inovaţii, a căror integrare este uneori dusă la extrem, dar care sunt accesibile pentru client. Unele dintre acestea se vor regăsi pe viitoarele modele Dacia”, a spus David Durand.

Manifesto permite integrarea unui smartphone în bord, iar o altă inovație care se regăsește pe viitoarele modele Dacia este YouClip, un sistem care va permite fixarea unor accesorii.

Noul concept are anvelope de mari dimensiuni și o caroserie adaptată pentru traseele dificile. De asemenea, interiorul poate fi curățat cu un simplu furtun de apă.

Inovațiile Dacia, actuale și viitoare

Plafonul permite transportul unor obiecte de forme şi dimensiuni din cele mai diverse, datorită sistemului de fixare modulabil şi amovibil care oferă numeroase configuraţii pentru ancorarea încărcăturii. Mai mult, principalele elemente din plastic ale caroseriei conțin materiale reciclate.

Denumit Starkle, acesta este obţinut din transformarea polipropilenei. Interiorul se remarcă prin utilizarea unor elemente naturale, precum lemnul de plută, folosit la planşa de bord. La fel ca în cazul modelelor de serie recente, conceptul Manifesto nu dispune de ornamente cromate, scrie Dacia.ro.

Reamintim că exporturile estimate ale companiei Dacia au reprezentat, în 2013, 3,6 miliarde de dolari.