Reprezentanţii departamentului de comunicare de la Dacia au oferit ultimele detalii despre a 3-a generație a modelelor deja amintite.

Printre acestea, cea mai interesantă noutate despre noile Sandero, Logan și Sandero Stepway este cea legată de dispariția motoarelor diesel.

Mai-marii grupului Renault anunţă că s-a decis trecerea la acest pas, dar pentru moment nu încă foarte clar dacă este o decizie definitivă.

Motivația prezentată de fabricanţii modelelor Dacia e legată de tendința de dispariție a acestor motoare din cererea clienților.

Şi ar mai fi clasica explicație oficială despre emisiile poluante ale acestor motoare, care trag mult în jos imaginea mărcii Dacia și totodată a Grupului Renault.

De la 1 ianuarie se trece la Euro 6d

Anunţul nu este surprinzător pentru cei care sunt familiarizaţi cu industria auto, mai ales că de la 1 ianuarie 2021 intră în vigoare noile norme Euro 6d.

Acestea ar fi solicitat investiții noi în adaptarea acestor motoare şi care riscau să nu mai poată fi recuperate din vânzările ulterioare.

Drept urmare, până la preconizata introducere a motoarelor hibrid, soluția preferată de producători a fost cea a eliminării motoarelor cu motorină din ofertă.

Ca o soluţie suplimentară, Dacia oferă o motorizare cu GPL, pe motorul TCe100 ECO-G, care poate fi alimentat şi cu gaz lichefiat.

Modelul respectiv are cutie manuală în șase trepte şi beneficiază inclusiv un afișaj care oferă informații privind consumul și tipul de carburant utilizat în fiecare moment.

Autonomie imensă a acestuia – 1.300 de kilometri cu un rezervor de benzină de 50 de litri de benzină și unul de 40 de litri de GPL – nu este deloc de neglijat.

Lansarea noilor modele este programată pentru sfârșitul lunii noiembrie-începutul lunii decembrie, iar prețurile vor fi mărite odată cu trecerea la noua platformă și introducerea noilor tehnologii.

Design nou, preţ corect

Astfel, acestea vor ieşi din fabrică având un design nou, o platformă și echipamente noi.

„Un stil mai atrăgător și mai contemporan. O motorizare ECO-G eficientă și economică și cele mai noi motorizări pe benzină”, este descrierea din comunicat.

Reînnoirea şi redefinirea Dacia

În acest context apare şi întrebarea despre preţul corect pe care îl are o Dacia din noua generaţie.

Având în vedere că Dacia reînnoiește simultan 3 dintre modelele sale emblematice și redefinește automobilul practic și contemporan, oferta e accesibilă.

Mai mult, Dacia anunţă şi subliniază că noile autoturisme „se adresează nevoilor reale ale clienților, la prețul corect”.

Cu ce vine în plus noul Logan

Noul Logan, cel mai popular model al producătorului auto, propune un design cu linii fluide, care au fost conturare mai ales datorită înclinării a parbrizului.

Liniile fluide au legătură şi cu noile proporții ale vehiculului (înălțime mai mică, lungime mai mare cu 3,6 cm, un ampatament mai lung, o consolă spate mai scurtă).

Aspect dinamic. Cum s-a ajuns la el?

Pentru un aspect dinamic al maşinii, producătorii au umblat puţin la linia descendentă a pavilionului, cu antena radio amplasată în partea din spate a acestuia.

De asemenea, s-a insistat și pe efectul generat de îngustarea graduală a geamurilor laterale, care conferă vehiculului un aspect dinamic.

„O serie de elemente estetice ale Noului Logan se regăsesc și pe noile Sandero și Sandero Stepway, printre acestea figurând semnătura luminoasă în formă de Y, ecartul redus între roți și pasajele acestora, precum și noul design al mânerelor de uși”, arată sursa citată.

Noul Sandero are un aspect robust

În ceea ce priveşte noul Sandero, cei interesaţi trebuie să ştie că acesta  beneficiază de un aspect robust „pus în evidență de flancurile bine marcate și de pasajele roților generos dimensionate”.

„Personalitatea mașinii este completată de profilul cu linii fluide, ale cărui repere vizuale sunt reprezentate de parbrizul mai înclinat și de noua formă a pavilionului, aplecat ușor spre spate și a cărui înălțime este mai mică față de cea a modelului precedent”, a transmis Dacia.

Noul Sandero pare mai puțin înalt deși garda la sol a rămas neschimbată. El este  mai stabil și mai „așezat”.

Aici s-a ajuns datorită ecartamentului ușor mărit și a roților bine dimensionate în raport cu pasajele acestora.

Sandero Stepway atrage atenţia

Despre noul model Sandero Stepway, fabricanţii subliniază că „este ușor de identificat datorită capotei specifice, cu bosaje proeminente”.

Noul Sandero Stepway iese în evidenţă şi datorită ornamentelor cromate, care au fost dispuse chiar deasupra proiectoarelor de ceață, pentru un plus estetic.

Sunt veşti bune şi pentru şoferii care doresc să se vadă marca: denumirea modelului e vizibilă sub forma unei monograme amplasate în partea inferioară a calandrului.

Bara de protecţia la Sandero Stepway

Nu mai trebuie să vă faceţi prea multe griji cu privire la zgârieturi: Dacia a transmis că barele față și spate integrează un scut de protecție a cărui culoare este impregnată în material. Astfel, aspectul său nu va fi afectat de micile zgârieturi.

Inovații utile la Dacia

„Spiritul Dacia se regăsește și într-o serie de inovații utile precum barele de pavilion ale modelului Sandero Stepway, care se pot transforma în bare transversale.

Un sistem ingenios și ușor de utilizat, care este disponibil opțional sau în echiparea de serie, în funcție de versiune.

Blocurile optice față și spate ale celor trei modele inaugurează noua semnătură luminoasă în formă de Y a mărcii Dacia”, se mai arată în comunicatul de presă.

Toate modelele noi au un mare atu

„Datorită acesteia, ele beneficiază de o identitate puternică. Atât în față cât și în spate, blocurile optice sunt reunite de o nervură orizontală, care accentuează impresia de lățime mai mare a vehiculelor”, au mai spus reprezentanţii Dacia.

Un aspect foarte important pentru confortul şoferilor, dar şi pentru siguranţa lor şi a pasagerilor se referă la proiectoarele de tip LED.

Ele vor benefica de aprindere automată pe toate nivelurile de echipare şi vor oferi o mai bună vizibilitate pe timp de noapte, aspect esenţial pe drumurile României.

Progres însemnat la interior

Dacă până în prezent, modelele Dacia nu răpeau privirile cu interiorul lor, acum situaţia este cu totul şi cu totul alta.

Producătorii maşinii emblematice pentru istoria auto a României anunţă că „interiorul face un mare salt înainte pe toate planurile”.

Astfel, cele 3 modele au fost echipate cu o planșă de bord care oferă o ergonomie mai bună și beneficiază de materiale noi și de calitate.

S-a lucrat mult şi la scaune, astfel încât ambianța generală să devină una modernă, iar gradul de confort să înregistreze un progres însemnat.

Totul a fost posibil datorită noului profil al scaunelor, dar și datorită posibilităților de ajustare a poziției la volan.

Sistem Media Control pe Dacia

„Dacia propune, totodată, un nou sistem Media Control care permite utilizarea radioului și a navigației direct pe smartphone-ul instalat într-un locaș aflat în partea superioară a planșei de bord.

Acest sistem este completat pe versiunile superioare de sistemele Media Display și Media Nav, care dispun de un ecran specific pe consola centrală.

În plus, cele trei modele oferă avantajul deja recunoscut al automobilelor Dacia: un spațiu interior record pentru segmentul de gamă din care fac parte”, au mai transmis cei din echipa de comunicare de la Dacia.

Viitorii clienţi mai trebuie să ţină cont de faptul că dimensiunile exterioare sunt practic neschimbate față de generația precedentă, dar „spațiul interior, volumul portbagajului și numărul spațiilor de depozitare sunt în real progres”.

Mai multă siguranţă pe Dacia

Platforma modulare CMF (n.r. – structură ranforsată) de pe Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway şi cele 6 airbag-uri disponibile în serie oferă categoric un plus de siguranță.

De asemenea, instalarea unor noi sisteme de asistență la conducere, printre care frânarea activă de urgență AEB (Active Emergency Brake) și apelul de urgență în caz de accident fac parte dintre plusurile cu privire la siguranţă.

Dacia şi plăcerea condusului

„Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway dispun de motorizări mai eficiente iar noua platformă modulară și profilul aerodinamic ameliorat asigură mai multă plăcere la volan în condițiile unui consum redus și al unor emisii scăzute.

Gama de motoare cuprinde, alături de propulsoarele pe benzină, o versiune cu alimentare mixtă benzină/GPL (cunoscută sub denumirea ECO-G), soluție simplă, fiabilă și economică.  În plus, este disponibilă noua cutie de viteze automată CVT”, se precizează în comunicatul Dacia.

Opțiune avantajoasă de cumpărare

Având în vedere cele prezentate, concluzia de final indică faptul că noile Logan, Sandero și Sandero Stepway „reprezintă, mai mult decât oricând, cea mai avantajoasă opțiune de achiziție a unui autoturism nou din punctul de vedere al raportului prestații/preț de pe piață”.