Vânzările mărcii Dacia pe piaţa franceză au înregistrat cea mai mare creştere în primele două luni ale acestui an.
Astfel, marca românească a ajuns să deţină 2,6% din piaţa maşinilor noi, depăşind peste Mercedes, BMW şi Audi, conform datelor Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA), citate de Hotnews.ro.
În ianuarie şi februarie s-au vândut în Hexagon peste 8.600 de maşini Dacia, mai mult decât dublu comparativ cu primele două luni din 2007.
Astfel, cu o cotă de piaţă de 2,6%, Dacia intră în top 10. Mercedes şi BMW au 2,5%, respectiv 2,2% din piaţa franceză. În primele două luni ale anului trecut Dacia avea 1,2% din piaţă, iar mărcile germane aveau o cotă de piaţă mult mai mare: Mercedes - 3,2%, iar BMW - 2,3%.
Însă, în timp ce vânzările Dacia au urcat cu peste 100%, cele ale BMW au scăzut cu 5%, iar ale Mercedes cu 20%. Audi are o cotă de piaţă de 2,1%. Franţa a fost anul trecut cea mai importantă piaţă de export pentru Dacia, cu peste 32.000 de maşini. Cu un an înainte producătorul vânduse aproape 19.000 de maşini în Hexagon, dublu faţă de nivelul din 2005.