Evenimentul Zilei > Social > Cum să îți reduci starea de anxietate fără a merge la terapie
Cum să îți reduci starea de anxietate fără a merge la terapie

Cum să îți reduci starea de anxietate fără a merge la terapie

Multe persoane se confruntă cu anxietatea de-a lungul vieții. Aceasta se manifestă printr-o stare necontrolată de teamă că ceva rău se poate întâmpla, prin neliniște și se poate asocia cu palpitații, transpirație și nervozitate. Iată câteva obiceiuri care reduc anxietatea.

Pentru a scăpa de anxietate, pe lângă phioterapie sau tratamentul mdicamentos, există și unele lucruri pe care le poți face.

Evită bârfele de la birou

Este ușor să te lași prins în plângerile legate de un anumit coleg, client ori șef. Bârfele și discuțiile negative au ca efect generarea unui mediu toxic la birou. Atunci când auzi o bârfă, mergi mai departe sau încearcă să schimbi subiectul. Fii tu însuți schimbarea pe care vrei să o vezi la muncă.

Mănâncă alimente care te calmează

Alimentele pe care le consumi au o influență benefică sau, dimpotrivă, negativă asupra modului în care organismul răspunde la stresul de la birou. Consumă ulei de nuci de cocos ori avocado care îți hrănesc creierul.

Evită produsele care îți zăpacesc creierul

Stai departe de alimentele care afectează negativ modul de funcționare a creierului. Este vorba, în special, despre produsele bogate în zahar și gluten.

Ieși afară din birou cel puțin o dată pe zi

Când ai o clipă liberă mergi să faci o baie de soare. Vitamina D, pe care organismul o produce numai atunci când se află expus în razele soarelui este esențială pentru o stare de spirit pozitivă și o bună funcționare a creierului.

Chiar și atunci când nu este o zi însorită, o ieșire îți poate îmbunătăți starea de spirit. Găsește o cale pentru a te conecta cu natura. Chiar dacă în apropierea biroului este un singur copac, mergi și stai langa el. Rămâi acolo timp de câteva clipe și practică respirația conștientă.

Mergi devreme la culcare

Asigură-te că dormi suficient noapte de noapte pentru a te reîncărca cu energie pentru a doua zi. Potrivit mai multor studii, perioada optimă de somn este de șapte ore pe noapte, potrivit timpul.md.

Remedii naturiste pentru stările de anxietate

Există o serie de remedii naturiste pentru ameliorarea stărilor anxioase, cunoscute în popor pentru proprietățile lor calmante. Ceaiul de mușețel, de pildă, conține substanțe active care acționează la nivelul creierului precum un sedativ.

Mușețelul poate fi consumat și sub formă de extract pentru tratarea anxietății. Valeriana este, de asemenea, o plantă cu puternice efecte sedative. Aceasta poate fi consumată sub formă de ceai, extract sau tinctură și este recomandată și pentru tratarea insomniilor.

Lavanda are efecte puternice asupra sistemului nervos. Un studiu a dovedit faptul că persoanele care miros uleiul esențial de lavandă sunt mai calme decât cele care nu miros acest ulei. Așadar, aromaterapia cu ulei esențial de lavandă poate fi folosită în tratarea tulburărilor anxioase. Și uleiul esențial de grepfrut are efecte benefice pentru persoanele anxioase, potrivit doc.ro.