Cum putem fi păcăliți în marile magazine. Mare atenție la acest detaliu. Nu tot ce zboară se mănâncă

Cum putem fi păcăliți în marile magazine. Mare atenție la acest detaliu. Nu tot ce zboară se mănâncă Sursa foto: Arhiva EVZ

Atenție la ofertele expuse în magazine! Suntem mereu în căutare de oferte, însă „Stoc limitat” nu înseamnă reducerea prețului în cazul produsului care ne sare în ochi. O nouă dispută între Lidl și Protecția Consumatorilor a ajuns în instanță tocmai pe această temă. Inspectorii au ajuns la concluzia că una dintre practicile Lidl duce în eroare clienții.

Putem fi păcăliți de fiecare dată când mergem la cumpărături. Situația a fost semnalată de inspectorii de la Protecția Consumatorilor, în urma unui control demarat la unul dintre magazinele Lidl din Alba, care încerca să ademenească clienții prin afișarea unor anunțuri ce puteau fi înțelese greșit.

Cum poți fi dus în eroare cu ofertele din supermarketuri

Inspectorii ANPC au descoperit la un supermarket Lidl că reprezentanții magazinului foloseau expresia „Stoc limitat”, afișată pe o etichetă portocalie, pentru a semnala, de fapt, o ofertă la șase produse diferite. În opinia inspectorilor, această practică ce nu reprezintă un caz singular, este incorectă și poate duce în eroare clienții, aceștia crezând că este vorba despre o reducere la prețul inițial.

Reprezentanții supermarketului Lidl din Alba, unde a avut loc controlul ANPC, au fost sancționați cu o amendă în valoare de 7.000 de lei. Disputa a ajuns, însă, în instanță, Lidl susținând că textul afișat este unul destul de clar și nu interpretabil și solicitând anularea sancțiunii.

Ne puteți urmări și pe Google News

Amendă pentru afișul de „Stoc limitat”. Conflictul a ajuns în instanță

„Menţiunea „Stoc limitat” este destul de clară prin ea însăşi, prin cuvintele pe care le conţine, că se referă în mod evident la o cantitate limitată de produse existente, la un moment dat, într-un magazin/depozit/piaţă.

Orice consumator mediu se va raporta la informaţia „Stoc limitat”, în considerarea cantităţii de produs ce i se poate pune la dispoziţie şi nicidecum la un eventual avantaj de preţ pentru produsele aferente”, au transmis reprezentanții compania Lidl în procesul desfășurat la Alba Iulia.

Judecătorii au dat dreptate reprezentanților Lidl

„Evidenţierea preţului pe 1/3 din pagină, în partea de jos, în contextul ofertei de „Stoc limitat” este de natură a sugera pentru un consumator mediu disponibilitatea în magazin, într-o anumită perioadă a acelui produs, la preţul afişat şi nu un preţ mai atractiv decât preţul uzitat în restul perioadei în care acesta se comercializează”, au transmis judecătorii în hotărârea din data de 19 octombrie 2021.