Clienţii încep să ia în calcul şi serviciile instituţiei bancare. Până acum se uitau la costul produselor. Pentru greci, de exemplu, acesta este cel de-al treilea criteriu în alegerea unui credit.
Produsele şi serviciile oferite de o bancă tind să devină un criteriu important în alegerea unei bănci, surclasând uşor preţul practicat de instituţie la sumele împrumutate, potrivit datelor Piraeus Bank România. Acestea arată că oferirea de produse şi servicii bancare personalizate, care răspund nevoilor clienţilor este văzută ca fiind mai importantă de către persoanele fizice care doresc să apeleze la serviciile bancare.
Criteriul „dobânzi avantajoase“ a ieşit pe locul doi la ultimul studiu realizat de Nielsen pentru Piraeus România, dar distanţa faţă de primul loc este nesemnificativă. Coeficienţii care stabilesc clasamentul nu au însă valoare statistică, variaţiile nesemnificative ale acestora indicând mai degrabă tendinţele. Anterior, acest factor era pe primul loc în deciziile de creditare luate de clienţi. Grecia: contează serviciile În Grecia, o piaţă mult mai matură, preţul vine pe locul al treilea, pe primul fiind serviciile oferite de bancă, potrivit datelor Piraeus Bank din această ţară. „Cei mai importanţi factori luaţi în calcul în alegerea unei bănci sunt serviciile oferite clienţilor, reputaţia şi costul“, potrivit directorului general al Diviziei internaţionale a Piraeus Bank, Ilias Milis.
„Costul pare să fie al treilea factor în alegerea unei bănci nu pentru că este considerat mai puţin semnificativ, ci datorită faptului că, mai mult sau mai puţin, este acelaşi la cele mai multe organizaţii financiare“, afirmă Milis.
Din acest motiv, costul nu reprezintă un avantaj pe termen lung. Concomitent, grecii sunt mai atenţi la costul creditelor comparativ cu randamentele oferite la depozite. Serviciile oferite clienţilor devin un factor important pentru greci deoarece abundenţa de produse şi servicii oferite a eradicat avantajele competitive ale oricărei bănci pentru alte caracteristici ale produselor. Acestea sunt judecate după rapiditate, atitudinea angajaţilor băncii şi corectitudine.