Coșmar zilnic la metrou. Locuitorii Capitalei se calcă în picioare la temperaturi greu de suportat. Subteranul e un potențial focar

Coșmar zilnic la metrou. Locuitorii Capitalei se calcă în picioare la temperaturi greu de suportat. Subteranul e un potențial focar Sursa foto: Facebook/ Aurelia Alexa

Stațiile de metrou din București sunt pline până la refuz de călători care așteaptă să prindă un tren. În plină caniculă și în pragul valului 6 al pandemiei, oamenii așteaptă minute bune până să poată urca într-o garnitură care își face apariția la zece minute. În fața aglomerației, oficialii de la Metrorex ridică din umeri și dau vina pe contractele de mentenanță.

În vreme de caniculă și în pragul valului șase al pandemiei, bucureștenii se înghesuie cu miile în stațiile de metrou. Peroanele sunt pline până la refuz, iar aglomerația este mult peste cea normală, chiar și pentru orele de vârf. Toate acestea se datorează schimbării orarului de circulație a garniturilor de tren operate de Metrorex.

Pe magistrala I, intervalul de întârziere la orele de vârf este minim 12 - 14 minute, pe magistrala II e de 10 minute, pe magistrala III e de 12 - 14 minute, iar pe magistrala IV de 7 - 10 minute. Pe magistrala V timpul de așteptare este de 9 minute pe relația Eroilor - Romancierilor și de 18 minute pe relația Romancierilor - Valea Ialomiței / Râul Doamnei.

Acestea au ajuns să circule o dată la 10 minute, în această perioadă, chiar dacă numărul călătorilor din stații este imens. Iar trenurile sunt supra-aglomerate tocmai pentru că circulă mai rar. Situația este cu atât mai gravă cu cât vremea este caniculară, iar riscurile de revenire a pandemiei de coronavirus sunt în creștere. Pasagerii nu poartă mască de protecție, iar în subteran este foarte cald, factori care ar putea contribui la intensificarea valul şase de Covid.

Ne puteți urmări și pe Google News

În multe cazuri, oamenilor le este aproape imposibil să urce în trenurile pline și sunt nevoiți să aștepte o a doua sau chiar o a treia garnitură. Ceea ce înseamnă și timp pierdut.

Cine poartă responsabilitatea pentru întârzieri

De vină pentru această situație ar fi contractele de mentenanţă pentru garniturile de metrou susțin oficialii Metrorex. Pe 14 iulie, Metrorex a anunțat că metrourile vor avea întârzieri deoarece unele dintre garnituri vor fi retrase din circulație. Alstom, compania care se ocupă de mentenanță, va opri serviciile din cauza datoriilor.

„Flota Metrorex are în exploatare 82 de trenuri. În conformitate cu normativele existente, acestor rame li se efectuează toate reviziile și reparațiile planificate prevăzute în planul de mentenanță întocmit de fabricantul trenului. Alstom Transport SA, prestatorul de servicii de mentenanță și salubritate cu care Metrorex are un contract în vigoare, își reduce activitatea la metrou”, se arată într-un comunicat transmis de oficialii companiei.

Potrivit acestora, suspendarea serviciilor de mentenanță determină retragerea unor garniture care au ajuns la scadența reviziilor.

„Suspendarea progresivă a serviciilor de mentenanță efectuată de către Alstom Transport SA, pentru o parte din trenurile de metrou, determină retragerea acestora din circulație, la momentul în care vor ajunge la o scadență a reviziilor (la limita de kilometrii sau interval de timp)”, a mai transmis Metrorex.