Consumul de whisky măsoară dezvoltarea economică

Consumul de whisky măsoară dezvoltarea economică

Vânzările de whisky sunt un barometru al dezvoltării economice, iar recordurile înregistrate în consum în ultimii ani la nivel mondial indică o atitudine optimistă a consumatorilor faţă de nivelul de trai, potrivit BBC.

Dacă până la intrarea în Uniunea Europeană preţul ridicat al whisky-ului îi împiedica pe români să-l achiziţioneze frecvent, situaţia s-a schimbat radical. „După aderare, preţurile în retail au scăzut cu aproximativ 40%. Consumatorul român îşi permite acum să cumpere whisky cu un efort financiar relativ mic“, explică Tudor Furir, directorul general al Pernod Ricard România, importatorul mărcilor Ballantines, Chivas Regal, Royal Salute şi Queen Anne.

Aşa se face că vânzările de whisky au crescut anul trecut cu 50% faţă de 2006, până la 4,5 milioane de litri, potrivit estimărilor lui Furir. „În acest an piaţa se va situa în zona a 6 milioane de litri, dublu faţă de 2006“, spune Furir.

Cumpărăm din supermarket

Integrarea a determinat şi explozia vânzărilor în supermarketuri. „Vorbim de un multiplu de 3 spre 4. Dacă înainte de 2007 lanţurile de magazine reprezentau 40% din vânzarea de whisky, astăzi reprezintă aproximativ 60%“, spune Furir. Cel mai vândut whisky în România este Ballantines Finest. O sticlă de Ballantines Finest 0,7 litri costă în jur de 40 de lei, în timp ce o sticlă de Alexandrion 5 stele (marca locală), circa 28-30 de lei.

Consumatorul de whisky trăieşte în mediul urban şi are, cel mai frecvent, o vârstă cuprinsă între 24 şi 35 de ani. Are venituri peste medie, este educat şi de cele mai multe ori bărbat, potrivit datelor furnizate de Pernod Ricard România.

„Tind să cred că e o legătură directă între vânzările de whisky şi dezvoltarea economică“, susţine Paul Hughes, directorul unui centru internaţional de cercetare în domeniul băuturilor spirtoase, citat de BBC. „Vânzările de whisky au urmat întotdeauna tendinţele de dezvoltare economică. În ultimii 30 de ani, valoarea vânzărilor a scăzut doar de trei ori: în 1983, 1998 şi 2004“, susţine el.

Anul 2007 a fost unul fabulos pentru whisky. Marea Britanie a exportat 1,13 miliarde de sticle, cu 8% mai mult decât în anul precedent. Valoarea vânzărilor s-a ridicat la 2,7 miliarde de euro, cu 15% mai mult decât în 2006.

Ne puteți urmări și pe Google News