Comunicarea 2.0. Revoluția digitală și inteligența artificilă

Comunicarea 2.0. Revoluția digitală și inteligența artificilă Sursa foto: Arhiva personală

Antonio Momoc, conferențiar doctor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București, se distinge ca un expert de renume în domeniul comunicării și jurnalismului. Cu un parcurs academic remarcabil, Antonio Momoc a fost decanul Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării între 2020 și 2024 și director al Departamentului de Antropologie Culturală și Comunicare între 2016 și 2020.

Antonio Momoc, o autoritate științifică în domeniul comunicării

Antonio Momoc este licențiat în jurnalism și științe politice, deține un doctorat în sociologie și două masterate, demonstrând astfel o pregătire complexă și interdisciplinară. Cartea lansată la editura Revistei Timpul din  Iași „Comunicarea 2.0. New media, participare și populism” ediția a II-a aduce o contribuție esențială la înțelegerea dinamicii comunicării digitale în societatea și economia contemporană.

Prefața cărții semnată de filosoful Constantin Vică, prorector al Universității din București, accentuează importanța actualizării volumului „Comunicarea 2.0” de către cercetătorul Antonio Momoc. Vică evidențiază capacitatea autorului de a analiza evoluțiile tehnologice recente și impactul lor asupra comunicării politice și sociale.

Într-o eră în care tehnologia avansează rapid, Momoc oferă o privire critică asupra influenței noilor media asupra democrației și participării politice. Vică subliniază provocările și oportunitățile aduse de revoluția digitală și de inteligența artificilă discutând rolul platformelor digitale și al inteligenței artificiale în modelarea comunicării publice.

Ne puteți urmări și pe Google News
Lansare de carte Antonio Momoc

Antonio Momoc, o autoritate științifică în domeniul comunicării. Sursa foto: Arhiva personală

Discursul și ideologia populistă sunt examinate în contextul ascensiunii noilor media

Momoc prezintă și rediscută concepte precum  comunicarea 2.0, publicitatea și relațiile publice în contextul noilor media și al platformelor digitale, influența, persuasiune și propagandă, precum teorii ale comunicării politice în mediul online, propaganda 2.0, dezinformarea din medile sociale, supravegherea și cenzura cu exemple din istoria recentă din Rusia, SUA, Marea Britanie, Italia, România.

Momoc explică cum comunicarea online transformă spațiului public și analizează impactul noilor platforme digitale asupra comunicării politice și al jurnalismului. Conceptul de democrație digitală este explorat, analizând potențialul rețelelor sociale de a transforma participarea politică și de a facilita o democrație mai participativă.

Un capitol este rezervat media alternative și se problematizează măsura în care jurnalismul cetățenesc poate îmbunătăți sau submina democrația modernă, cu exemple din SUA și Italia unde autorul a avut burse de studiu și a efectuat stagii de cercetare și predare.

Lansare de carte Antonio Momoc

Lansarea de carte Comunicarea 2.0. New media, participare și populism”. Sursa foto: Arhiva personală

Antonio Momoc a lansat un ghid pentru înțelegerea comunicării moderne

Discursul și ideologia populistă sunt examinate în contextul ascensiunii noilor media și a platformelor digitale, subliniindu-se modul în care dezinformarea și fakenews sunt amplificate online de algoritmi pe platforme ca TikTok sau Facebook unde se desfășoară noile războaie culturale dintre progresiști și conservatori, dintre globaliști și suveraniști.

Momoc prezintă modalitățile tehnologice în care platformele digitale pot fi terenuri fertile pentru ideologii populiste și pentru câștigarea de către extremiști a electoratului dezamăgit de promisiunile democrației liberale.

Cartea lansată de Antonio Momoc și discutată de profesorii de jurnalism Romina Surugiu și Aurelian Giugăl, în dialogul moderat de filosoful Daniel Nica, oferă o analiză detaliată și critică a comunicării în era digitală, subliniind transformările profunde aduse de noile tehnologii asupra interacțiunii sociale și politice.

Un nou volum semnat de Antonio Momoc

Sursa foto: Arhiva EvZ

Tehnlogiile generează o schimbare continuă

"Comunicarea 2.0" este un ghid esențial pentru înțelegerea modului în care revoluția digitală redefinește spațiul public, evidențiind atât potențialele beneficii, cât și pericolele asociate. Aceasta nu este doar o altă lucrare academică, ci și un apel la responsabilitate, educație media și gândire critică în fața conținutului digital care poate avea efect de tsunami asupra societăților occidentale.

Concluzia participanților la dezbaterea Comunicare și politică în Era digitală este că într-o lume în continuă schimbare generată de noi tehnologii, „Comunicarea 2.0” devine o resursă indispensabilă pentru oricine dorește să navigheze cu succes în peisajul complex al comunicării moderne.