„Comunicarea 2.0”, cartea despre noile tehnologii digitale, alegeri și populism. Un volum semnat de Antonio Momoc
- Cristian Raducanu
- 18 mai 2024, 12:49
În contextul anului electoral și a ascensiunii partidelor anti-sistem, Antonio Momoc, doctor în științele comunicării, aduce în atenția publicului impactul pe care îl au tehnologiile asupra alegerilor.
Volumul semnat de Antonio Momoc va fi lansat la, 23 mai 2024, ora 17:00
Comunicarea 2.0, cartea despre impactul noilor tehnologii digitale asupra alegerilor și democrației va fi lansată săptămâna viitoare pe piață. Volumul semnat de Antonio Momoc, cercetător în științele comunicării la Universitatea din București, este un studiu despre impactul actual al revoluției digitale, al rețelelor sociale și inteligenței artificiale asupra informării corecte și a jurnalismului tradițional.
Publicată la Editura Revistei Timpul din Iași, carte este o analiză despre impactul Inteligenței Artificiale, algoritmilor, platformelor digitale, big data asupra comunicării publice și al creșterii îngrijorărilor că modelul de limbaj precum cel dezvoltat de OpenAI pentru a genera text natural, chat-botul AI, ar putea fi folosit de către diverși actori politici pentru dezinformare și manipulare, pe fondul criticilor publice tot mai severe la adresa platformelor digitale.
Comunicare și Politică în Epoca Digitală, o dezbatere de actualitate
Comunicarea 2.0. New media, participare și populism va fi lansată pe 23 mai 2024, la ora 17:00, la The Coffe Factory din București (Bd. Regina Elisabeta, nr. 54) în cadrul dezbaterii “Comunicare și Politică în Epoca Digitală” moderată de lect. univ. dr. Daniel Nica, prezentatorul evenimentului Scena gândirii de la Opera Națională București. Vor lua cuvântul profesorii de jurnalism Romina Surugiu și Aurelian Giugăl, precum și directorul grupului editorial Tritonic, scriitorul Bogdan Hrib.
Cu aceeași ocazie va fi lansat și volumul complementar al profesorului de comunicare, Antonio Momoc, Comunicarea politică și Internet. Populism și criza democrației liberale (Tritonic, 2023), precum și cartea de publicistică a profesorului și jurnalistului Aurelian Giugăl, Politică, media și societate. Perspective critice (Tritonic, 2024).
Antonio Momoc, bursier FullBright și profesor la FJSC, Universitatea București
Pentru cei care vor rata dezbaterea din 23 mai, volumul Comunicarea 2.0 va fi lansat la Târgul de carte Bookfest pe 2 iunie 2024, la ora 12:30, la parter, la Cafeneaua Artelor. Editura Revista Timpul vă invită la evenimentul de lansare a ediției a II-a a cărții de la Târgul de carte Bookfest.
Vor lua cuvântul Georgeta Drulă, prof. dr. FJSC-UB, prof. dr. Răzvan Rughiniș, Universitatea Politehnică, Facultatea de Automatică și Calculatoare și prof. dr. Camelia Beciu, directoare a Școlii doctorale în Științele comunicării.