Compromisuri pentru iPhone

Compromisuri pentru iPhone

Operatorii europeni de telefonie mobila au semnat contracte inrobitoare cu Apple.

Corporatia Apple a reusit sa convinga trei operatori de top de telefonie mobila din Europa sa-i acorde o parte din profituri, in cazul in care doresc sa aiba exclusivitate in vanzarea terminalului iPhone, informeaza „Financial Times”.

Acestia vor ceda companiei Apple 10 procente din profiturile obtinute de pe urma folosirii iPhone de  propriii clienti. Un astfel de contract a fost semnat pana in acest moment de trei operatori de telefonie mobila,

T-Mobile din Germania, Orange din Franta si O2 din Marea Britanie, conform unor surse citate de „Financial Times Deutschland”. Un contract similar exista in Statele Unite, intre compania Apple si operatorul de telefonie AT&T.

Negocierile au fost, conform acelorasi surse, purtate direct intre presedintele Apple, Steve Jobs si conducatorii celor trei companii. Cei trei operatori au refuzat sa comenteze pe marginea subiectului, iar parteneriatele se pare ca vor fi facute publice cu ocazia targului de electronice IFA, care va avea loc la sfarsitul lunii august la Berlin.

Este pentru prima data cand o astfel de intelegere ii confera unui producator de telefoane mobile o parte din profitul obtinut de operatori prin intermediul telefonului respectiv.

Pana acum, operatorii de telefonie mobila au respins cu fermitate astfel de contracte, dar se pare ca reusita Apple va crea un precedent de care ar putea incerca sa beneficieze si alti mari producatori de telefoane mobile, precum Nokia, Samsung sau Motorola.

Lansare in 2007, doar in Marea Britanie

„Negocierile intre parti nu s-au facut de pe pozitii de egalitate. Apple s-a aflat clar pe o pozitie de superioritate”, remarca „FT Deutschland”. Acest avantaj este dat de succesul foarte mare si de imaginea „aureolata” de care se bucura iPhone pe piata americana.

Cel mai probabil telefonul va ajunge in Europa in aceasta toamna si, conform unor surse din interiorul Apple, nu va fi lansat anul acesta decat in Marea Britanie, Germania si Franta.

Cei trei operatorii se grabesc sa lanseze iPhone pe aceste piete inainte de inceperea Sarbatorilor de iarna, pentru a beneficia de apetitul pentru cumparaturi pe care il au oamenii in aceasta perioada a anului. In restul Europei, terminalul va fi lansat in 2008, concomitent cu lansarea in Asia.

iPhone, un plus de imagine Deutsche Telekom, cel care detine brandul T-Mobile, ar putea beneficia de pe urma acestei mutari pentru a incerca sa diminueze criticile care i se aduc, de companie care se misca greu si ofera servicii „saracacioase”.

Ceilalti operatori au spus in repetate randuri ca asocierea numelui companiei lor cu brandul iPhone le-ar aduce un capital imens de imagine, precum si un segment de clienti pasionati de „moda” in telefonia mobila. Acestia sunt caracterizati in general ca fiind bine „mobilati” financiar si dornici sa vorbeasca mult la telefon sau sa foloseasca alte servicii.

Ne puteți urmări și pe Google News