Companiile gândesc scenarii legate de o eventuală criză economică. Primii angajați care își pierd locurile de muncă
- Mădălina Sfrijan
- 1 ianuarie 2025, 17:07
Companiile iau în calcul scenarii legate de o eventuală criză economică. Primii angajați care își pierd locurile de muncă
Instabilitatea apărută pe plan economic determină companiile să analizeze scenariile legate de o posibilă criză. În încercarea de a menține afacerea pe linia de plutire, conducerea ar putea concepe un plan privind reducerea cheltuielilor. Astfel, numărul angajaților din anumite departamente ar fi redus semnificativ.
Decizii în vreme de criză. Primele joburi care ar dispărea
Deciziile greșite luate de guvernanți ar putea duce la o criză economică majoră. Într-un astfel de scenariu, cei aflați în fruntea companiilor ar trebui să treacă la un plan de urgență pentru salvarea acestora.
În cazul unei astfel de lovituri, activitatea ar putea fi restrânsă, iar anumite departamente ar fi expuse riscurilor. Prin urmare, mulți angajați ar rămâne fără joburi.
Marile companii ar putea tăia în carne vie
„Eu cred că oamenii cu foarte mulți bani, acești bogați despre care discutăm, sunt niște oameni care de fapt plătesc salariile omului mediu și omului de rând. Și să nu uităm că, înainte de toate, pe toți ne interesează securitatea personală a familiei. Așa că, oricât i-am judecat pe cei cu bani că iau niște decizii dure pentru noi ca populație, e firesc. Fiecare, într-un astfel de context, ar lua exact aceleași decizii”, a explicat Alexandru Chirilă la Antena. 3 CNN.
În opinia specialistului, primii care ar avea de suferit sunt „cei săraci și cei de care orice companie se poate lipsi în general”.
La un pas de criză
Alexandru Chirilă a precizat că departamentele esențiale dintr-o companie sunt marketingul și vânzările.
„Pentru că, să nu uităm, motorul capitalismului este generat de vânzări. În rest, dacă lucrezi în orice alt domeniu sau în orice alt departament dintr-o companie, ești cu risc. Liderul companiei poate să decidă să închidă un departament de suport sau unul de backoffice”, a adăugat acesta.
Mai mult, specialistul a subliniat că angajații din departamentele de suport ar fi primii trimiși acasă, în contextul unei crize economice.
„Sună cinic, dar asta e realitatea. Cele mai sensibile departamente și roluri sunt cele de suport, cu muncă repetitivă. Sunt niște decizii pe care și noi le-am luat de-a lungul timpului în companie și sunt niște principii după care ne ghidăm. Niciodată nu tăiem de la vânzări și marketing bugete, dar în schimb, de oriunde altundeva: team building-uri, departamente HR, departamente de suport, sunt departamente de care te poți lipsi în realitate”, a mai spus el.