”E un film bulversant, care ne-a dat frisoane. E un film pe care eu și alți colegi l-am văzut, apoi revăzut de zeci de ori…Am văzut lucruri teribile”, susține jurnalistul într-un interviu postat pe siteul publicației la care lucrează.

Jurnalistul mai spune că nu este vorba de un fals întrucât filmarea corespunde perfect unei alte surse la care Paris Match a avut acces: înregistrările recuperate din una din cutiile negre ale Airbusului.

Pe de altă parte, lt.col. Jean-Marc Ménichini, din cadrul Jandarmeriei franceze, instituție căreia i-a revenit misiunea de a aduna, de la locul tragediei, rămășițele umane și bunurile victimelor, susține că telefoanele colectate de la fața locului nu au fost „încă exploatate” de către echipa de anchetă. 

Procurorul Brice Robin, membru al echipei franceze de anchetă, a remis un comunicat de presă în care solicită ca înregistrarea video – în cazul în care există cu adevărat – să fie predată autorităților în cel mai scurt timp posibil.

”Dacă procurorul dorește să intre în posesia acelui filmuleț nu are decât să-l recupereze singur, prin mijloace specifice”, a replicat Frédéric Helbert, lăsând să se înțeleagă că nu va răspunde cererii procurorului.

Pe baza înregistrărilor din cutia neagră la care susține că a avut acces, Paris Match a publicat un rezumat al celor mai importante momente ale zborului 4U9525, de la decolarea din Barcelona și până la prăbușire:

10.01 (ora locală)

Avionul decolează

10.10

Comandantul de bord îi spune copilotului Andreas Lubitz: „n-am avut timp să merg la toaletă înainte de decolare.

Lubitz: „Du-te când vrei”

10.27

Avionul atinge altitudinea de croazieră: 38000 picioare (11 500 metri)

Comandantul îi cere lui Lubitz să verifice dacă avionul poate să treacă pe modul de coborâre. Lubitz face ce i se spune. Îi zice apoi comandantului de două ori: „Poți să te duci. Acum poți să te duci”

10.28

Se disting zgomote provenind din zona unuia din scaune: comandantul își scoate centura de siguranță. Se aude ușa. Apoi comandantul îi spune lui Lubitz: ”tu controlezi acum”. Lubitz îi răspunde pe un ton care se vrea degajat: „Sper”

10.30

Lubitz e singur în cabina de pilotaj. Blochează ușa blindată a cockpitului cu ajutorul butonului „Lock”. În acest moment ușa carlingii este imposibil de deschis din exterior. Se aude apoi cum reprogramează pilotajul automat pentru a accelera viteza de coborâre.

10.33

Începe coborârea: avionul pierde 3000 de picioare (900 metri) altitudine într-un singur minut. Controlorii de trafic aerian observă coborârea bruscă și încearcă de mai multe ori să contacteze avionul. Lubitz nu răspunde.

Comandantul încearcă să deschidă ușa cabinei. Bate spunând „Sunt eu”. Este în fața camerei conectate la cockpit: Lubitz îl vede pe ecran, dar nu reacționează. Comandatul apucă un extinctor cu scopul de forța ușa. Din interior, niciun răspuns. Pilotul strigă: „pentru numele lui Dumnezeu, deschide ușa asta!”.

10.34

Se aude o primă alarmă, sonoră și vizuală: „SINK RATE, PULL UP” (sol în apropiere, redresați). Lubitz nu are nicio reacție.

Dincolo de ușa cockpitului se aude freamătul pasagerilor.

10.35 Comandantul cere să fie adus un levier aflat în partea din spate a avionului. Se aud lovituri puternice în ușă. Comandantul înceacă să spargă ușa cu ajutorul levierului.

10.37 și câteva secunde

Se declanșează o altă alarmă sonoră și vizuală: „TERRAIN, PULL UP" (Sol, redresați!). În continuare nicio reacție din partea lui Lubitz. Comandantul urlă: „Deshide nenorocita de ușă”

10.38

În ciuda vacarmului de dincolo de ușă, respirația lui Lubitz se aude foarte clar pentru că și-a pus o mască de oxigen. Respiră normal. Avionul se află la 13 000 de picioare (4000 de metri).

10.40

Se aude un zgomot puternic care vine din exterior. În același moment, în interior se aud urlete puternice. Aripa dreapta a Airbusului se lovise de munte.

Niciun alt sunet cu excepția alarmelor și a urletelor pasagerilor.

10.41

Avionul intră în masivul Pic de l'Estrop la 5000 de picioare (1500 de metri altitudine) cu 800 de kilometri/oră.