Citroën are probleme cu airbag-urile. Sunt chemate la service peste 600 de mii de mașini

Citroën are probleme cu airbag-urile. Sunt chemate la service peste 600 de mii de mașini Citroën. Sursa foto. You Tube

Citroën a chemat la service peste 600.000 de mașini C3 și DS3, în aproximativ 20 de țări din cauza unor probleme cu airbag-urile la modelele produse între 2009 și 2019, care nu mai sunt vândute.

Citroën are probleme cu airbag-urile. Sunt chemate la service peste 600 de mii de mașini

Potrivit producătorului francez, un total de 605.772 de vehicule sunt chemate în service, în aproximativ 20 de țări din Europa de Sud, Orientul Mijlociu și Africa de Nord.

Sunt 497.171 mașini model C3 și 108.601 Citroën DS3 afectate, toate din cauza „deteriorării gazului” conținut în airbag-uri, „care îmbătrânește de-a lungul anilor”, după cum a indicat un purtător de cuvânt al mărcii, care aparține grupului Stellantis.

„Atunci când gazul se deteriorează, poate afecta diverse părți care alcătuiesc airbag-ul și, atunci când este activat în caz de accident, pot exista particule sau piese mici care pot fi proiectate odată cu perna gonflabilă și pot provoca răni”, a adăugat el.

Ne puteți urmări și pe Google News

Peisaj, Natură, Iarbă, DragăCitroën. Sursa foto: Pixabay

Costurile pentru reparații sunt suportate de producător

Potrivit notificării de „rechemare” publicat pe site-ul francez Rappel Conso, „propulsorul (gazul) din airbagurile șoferului și pasagerului se poate deteriora în timp. În cazul unui accident în care airbag-urile sunt declanșate, acestea se pot rupe rănind pasagerii din vehicul”.

Compania a trimis deja scrisori de rechemare către proprietarii modelelor în cauză, care trebuie să se înregistreze online pentru a fi apoi contactați cu scopul unei programări la service. Costul reparației este suportată de producător.

Citroën a fost pionier în introducerea producției în masă în Europa

Citroën, fondată în 1919 de André Citroën, a fost pionier în introducerea producției în masă în Europa, adaptând tehnici similare celor utilizate de Henry Ford. Unul dintre cele mai notabile inovații a fost introducerea suspensiei hidropneumatice în modelul Citroën DS din 1955, evidențiindu-se prin designurile sale futuriste și îndrăznețe.

Ținând foarte mult la confortul și tehnologia mașinii, Citroën a fost cea care revoluționat prin introducerea suspensiei hidropneumatice, asigurând un nivel superior de confort și adaptabilitate la diverse condiții de drum, informează autogear.pt.