Ultima greșeală a lui Citroen

Ultima greșeală a lui Citroen

În timpul unei călătorii în Polonia, alături de familia sa, în 1900, descoperă un procedeu pentru producerea angrenajelor la un preţ mai mic.

La foarte scurt timp, deschide o mică întreprindere de mecanică. Este rugat să preia conducerea societăţii de automobile Mors, aflată în dificultate la vremea aceea, iar între anii 1907 şi 1914 se dedică redresării acesteia, fapt ce-i va permite să-şi înzecească cifra de afaceri.

Pleacă la Detroit pentru a studia tipul de producţie propus de Frederick W. Taylor şi adoptat de către Henry Ford pentru modelul T.

Citește și Ford trimite automobilele electrice la lada de gunoi a istoriei

Îl va angaja, în 1916, pe inginerul Jules Salomon, care avea să proiecteze o maşină populară de tip A, lansată trei ani mai târziu ca fiind prima maşină franceză de serie mare. Citroen 5HP, produs începând cu 1922 în peste 90.000 de exemplare, urma să fie înlocuit de B14, prima maşină făcută integral din oţel.

În 1933, apare concurenţa din partea lui Louis Renault, când cel din urmă îl invită să-i viziteze noua fabrică.

În doar şase luni, Citroen construieşte un adevărat imperiu din sticlă şi din oţel, în care urmau să fie produse peste 1.000 de maşini pe zi. Tot în această uzină ultra modernă va fi folosită pentru prima dată tracţiunea pe faţă.

Această invenţie care i se datorează inginerului Andre Lefebvre va constitui marea ruptură tehnologică de restul industriei de automobile, din cauza unor defecte de fabricaţie. Michelin, principalul creditor al Citroen-ului, lansează un plan de restructurare care duce la falimentul uzinei.

Citroen este pusă în lichidare la 21 decembrie. Guvernul propune ca Michelin să preia afacerea iar Andre Citroen este forţat să părăsească compania în 1935. Moare şase luni mai târziu, la 3 iulie 1935.

Andre Citroen s-a născut la 5 februarie 1878, la Paris, şi a urmat cursurile Şcolii de politehnică din acelaşi oraş.

Citește toată POVESTEA pe Evenimentul Istoric

Ne puteți urmări și pe Google News