Un grup de cercetători din SUA pentru siguranța vaccinurilor analizează un număr de cazuri de inflamație cardiacă la tinerii care s-au vaccinat anti-COVID-19. Majoritatea cazurilor raportate până acum au fost ușoare.
Boala, numită miocardita, apare la aproximativ patru zile de la primirea celei de al doilea vaccin ARNm realizate de Pfizer-BioNTech și Moderna, potrivit Centrului SUA pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC) Comitetul consultativ pentru practicile de imunizare.

Cercetătorii solicită studii suplimentare

Într-o declarație de acum câteva zile, comitetul consultativ al Center Disease Control SUA pentru practicile de imunizare a declarat că a analizat rapoarte conform cărora câțiva tineri vaccinați, în special adolescenți de sex masculin și adulți tineri, au dezvoltat miocardită, o inflamație a mușchiului cardiac.

Pentru a vedea dacă există o legătură, cercetătorii examinează înregistrările și solicită clinicilor să fie în alertă pentru a raporta astfel de cazuri. Afecțiunea dispare adesea fără complicații și poate fi cauzată de o varietate de viruși, au comunicat reprezentanții grupului de lucru.

Miocardita este o inflamație a mușchiului cardiac care apare adesea după infecția cu un virus, cum ar fi gripa sau noul coronavirus care provoacă COVID-19. Simptomele pot varia de la oboseală ușoară și durere toracică care se rezolvă de la sine la neregularități ale ritmului cardiac, stop cardiac și chiar moarte în cazuri rare, severe.

Nu se ştie numărul tinerilor care au miocardită după vaccinare

Majoritatea cazurilor se rezolvă fără efecte pe termen lung, conform unei revizuiri din 2020 în Journal of Cardiothoracic and Vascular Anesthesia . Conform acestui studiu, bărbații tind să fie mai frecvent afectați de miocardită.

Până în prezent, peste 4 milioane de persoane cu vârsta sub 18 ani au primit vaccinuri ARNm COVID-19, iar zeci de milioane de vârste de 24 de ani și mai mici au primit vaccinul. CDC nu a spus câte cazuri de miocardită investighează la această oră.

Dr. Amesh Adalja, cercetător principal la Centrul Johns Hopkins pentru Securitatea Sănătății , a declarat că se știe că, în general, vaccinurile provoacă miocardită și ar fi important să fie extinsă monitorizarea pentru a vedea dacă și vaccinurile anti-COVID o provoacă.

„Este important să ne uităm la raportul risc-beneficiu. Vaccinurile vor fi, fără îndoială, mult mai benefice, depășind acest risc foarte scăzut, dacă este stabilit în mod concludent” a precizat cercetătorul.

În ce ţări au mai fost raportate cazuri de miocardită

Alte vaccinuri, cum ar fi cel antigripal, pot provoca miocardită, deci este important să se evalueze orice legătură potențială dintre vaccinurile COVID-19 și starea inimii, a declarat Adalja pentru Reuters. Din acest motiv, CDC a început să monitorizeze cazurile de inflamație a inimii la cei care au fost vaccinați de la începutul vaccinărilor COVID-19.

Cazuri de afecțiune cardiacă după vaccinul Pfizer-BioNTech au fost raportate și în Israel și Europa, iar autoritățile de reglementare nu au găsit până acum nicio legătură cu vaccinurile, scrie livescience.