Cele mai mari spaime ale românilor în vremea Pandemiei. Sondaj cu rezultate neașteptate

Cele mai mari spaime ale românilor în vremea Pandemiei. Sondaj cu rezultate neașteptate

Conform unui studiu Eurostat din aprilie 2019, România se confruntă cu un paradox: deşi este un producător important de fructe şi legume, românii sunt codaşi la consumul acestora. Un an mai târziu, în context pandemic, consumatorii chestionaţi arată o realitate modificată: ei declară că au cumpărat mai mult decât înainte de criză fructe proaspete (30%), legume (26%). Pe următoarele locuri se situează produsele congelate şi conservele. Produsele de bază (făină, ulei, mălai), apă îmbuteliată şi răcoritoarele sunt şi ele cumpărate mai mult în această perioadă de 25% dintre consumatori.

Pe de altă parte, anumite categorii de alimente sunt cumpărate mai puţin decât înainte - mâncarea gata preparată (39%), alcoolul (35%), dar şi snacks-urile (33%), produsele de panificaţie/brutărie (29%) şi mezelurile (28%).

"Apar şi alte schimbări în comportament în această perioadă, o mare parte având legătură cu igienizarea - 88% dintre consumatori spală fructele şi legumele cu mai multă atenţie decât înainte, iar 60% dezinfectează ambalajele produselor după achiziţionare", arată sondajul.

Principalele măsuri aşteptate de la producători pentru garantarea siguranţei alimentelor fac referire la echipamentele adecvate de protecţie pentru angajaţi - 78%, dar şi la măsuri sporite de igienizare a spaţiului de producţie - 68%.

"Adiţional, consumatorii consideră oportune şi alte măsuri, precum extinderea procedurii de testare a sănătăţii angajaţilor, dar şi ca producătorii să automatizeze cât mai mult din procesul de producţie sau să dezvolte măsuri suplimentare de sterilizare a produselor. Nu în ultimul rând, consumatorii şi-ar dori ca brandurile să comunice mai mult despre acţiunile pe care le întreprind pentru a asigura siguranţa alimentelor", susţin autorii sondajului.

Pe de altă parte, frecvenţa de cumpărare a produselor alimentare a scăzut semnificativ de la declanşarea crizei sanitare. Dacă înainte de criză 83% dintre cei chestionaţi făceau cumpărături de produse alimentare cel puţin de câteva ori pe săptămână, criza pandemică a determinat schimbări în tiparul de cumpărături. Acum, 62% declară că fac cumpărături de produse alimentare o dată pe săptămână sau mai rar. Totodată, tinerii între 18 şi 24 de ani sunt categoria care la care volumul de cumpărături a crescut cel mai mult.

În această perioadă, cumpărătorii au frecventat predominant canalele moderne de comerţ - hipermarketuri (53%), magazine tip discounter (48%) şi supermarketuri (43%), în vreme ce pieţele agroalimentare au fost vizitate de doar 23% dintre consumatorii din mediul urban. Potrivit sondajului, magazinele care fac parte din reţele internaţionale beneficiază de cea mai mare încredere din partea consumatorilor (56%), avantajele menţionate spontan fiind gama largă de produse oferite (24%), standardele de calitate menţinute (17%) şi preţurile avantajoase (16%).

Ne puteți urmări și pe Google News