Localul Tao, din Las Vegas, a incasat anul trecut 55 de milioane de dolari.
Din multitudinea de restaurante existente in Statele Unite, Tao Las Vegas a devenit rapid cel mai profitabil local independent din intreaga America, potrivit revistei „Restaurants&Institutions”, care de 24 de ani face clasamentul celor mai importante 100 de restaurante.
In 2006, in primul an plin de functionare, Tao a obtinut un profit de 55,2 milioane de dolari, cu 16 milioane mai mult decat cel mai apropiat competitor, Tavern on the Green, din New York.
Chiar si comparat cu mari retele de restaurante, unde profiturile de zeci de milioane de dolari sunt comune, Tao stabileste un nou standard. In 2000, cand Tavern on the Green se clasa din nou pe locul doi, diferenta fata de prima pozitie, ocupata atunci de Windows on the World, era de numai 485.000 de dolari.
Michael Desiderio, seful de operatiuni la Tavern on the Green, nu se sfieste sa se minuneze de performantele realizate de Tao Las Vegas: restaurantul a servit numai 600.000 de mese, cu o medie a notei de plata pentru cina de 70 de dolari si aproape jumatate din profit obtinut de pe urma bauturilor alcoolice. „Este practic un club de noapte, unde se serveste si mancare”, spune Desiderio.
Non-stop la dispozitie
Filosofia celor de la Tao este si ea intrucatva neobisnuita - oferta foarte vasta si variata de mancare si bautura intr-o singura incinta, pentru absolut toate buzunarele. In stilul fabricilor cu foc continuu, Tao cauta sa obtina maximum de profit 24 de ore pe zi, sapte zile pe saptamana.
„Ne-am dori sa nu mai parasiti cladirea noastra”, explica Richard Wolf, cel care, impreuna cu partenerul sau Marc Packer, a creat impresionantul complex cu multe etaje din Las Vegas, precum si Tao Asian Bistro in New York (locul patru in cel mai recent top 100, cu 26 de milioane de dolari ca profit).
„Oferim toate aceste experiente diferite - o bautura in salon, un dejun in restaurant, o discoteca si un club pe plaja. Consider ca asta ne ofera un important avantaj in fata concurentei”, spune Wolf.
In cronica dedicata primului restaurant Tao, deschis in New York, in 2001, criticul William Grimes scria: „Tao nu este atat un restaurant, cat mai degraba o petrecere non-stop, intrerupta din cand in cand de feluri de mancare nostime”.
RETETA PERFORMANTEI
Investitii si servicii pe masura Dar oferta este mult mai bogata decat sugereaza coproprietarul Tao. In clubul de plaja, spre exemplu, clientii au la dispozitie, pe langa un bar extrem de bine garnisit, si o bucatarie gata sa satisfaca orice cerinta, televizoare cu plasma, console Xbox si chiar iPod-uri preprogramate.
Noaptea, localul devine un club de noapte sub cerul liber. Personalul este parca desprins dintr-o prezentare de moda, fiind dispus sa maseze clientii sau chiar sa le stearga ochelarii de soare.
A pune in miscare atmosfera incredibila intalnita in Tao Las Vegas a necesitat multi bani - numai cladirea si echipamentele au costat 20 de milioane de dolari. Personalul numara peste 700 de persoane, din care multi se misca permanent, ca adevarati agenti secreti moderni, cu haine inchise la culoare si casti in urechi.