Ce vom mânca în 2023? Care va fi „savoarea anului” şi ce înseamnă noul termen „regenivor”

Ce vom mânca în 2023? Care va fi „savoarea anului” şi ce înseamnă noul termen „regenivor” Sursa foto: Razvan Valcaneantu EEC

În 2023 oamenii vor mânca mai puţin, mai simplu şi mai ieftin pentru a reduce emisiile de carbon. The New York Times vine cu câteva previziuni despre mâncare. De exemplu, pielea de pui crocantă se poate folosi în loc de crutoane, în salată, ca aperitiv sau garnitură pentru friptură.

Într-o perioadă în care lumea se luptă cu inflația, schimbările climatice și tensiunile globale, unele previziuni par sumbre cu privire la mâncarea din 2023. „Suntem obosiți”, a spus Jennifer Zegler, directorul grupului global de cercetare a pieței Mintel. „Simplitatea, versatilitatea, evadarea și ingeniozitatea sunt tendințele în acest an”.

Mai exact, se va face această trecere la noul stil de a mânca, unde se vor fi căutate preparatele şi companiile care livrează astfel de alimente, astfel încât amprenta de emisie de carbon să fie cât mai redusă.

Cuvântul anului şi savoarea anului

Tot mai des se vorbește despre noul termen „regenivor”, şi mulţi încă nu ştiu ce înseamnă. Cuvântul face referire la acei oameni care se vor orienta către alimentele pentru care există cât mai puține emisii de carbon.

Ne puteți urmări și pe Google News

Dar cea mai ciudată predicţie este despre savoarea anului, care va fi pielea de pui crocantă. Creșterea prețurilor îi va face pe bucătari să caute modalități de a obține mai mult de la pasăre, de la pui.

Astfel pielea de pui crocantă se poate folosi în loc de crutoane, în salată sau ca aperitiv în restaurant sau ca şi garnitură pentru friptură. O altă previziune este legată de legumele marine, apoi falsa saramura, aromele marine, care au generat o nebunie pentru cocktailuri ornate cu gheare de crab și stridii.

Cum se va modifica stilul de viaţă

Stilul de viață va fi cu mâncare puțină, simplă și ieftină. Pe scurt, frugalitate: „Așteptați-vă la un accent mai puternic pe durabilitate, flexibilitate şi atemporalitate, deoarece consumatorii caută să cumpere mai puţin şi să dețină produse care durează mai mult şi servesc mai multor scopuri”, spun specialiștii.

În tendințe se află o nouă categorie băuturi, cum ar fi ceaiul yaupon, alături de băuturi de cafea făcute cu piure de fructe și lapte sau prăjite într-un anumit stil în care rezultă cafea albă. Un alt trend se referă la avocado care va ajunge în cocktailuri și deserturi, iar uleiul de avocado va fi viitorul ulei de gătit preferat.

Oamenii vor căuta mai multă interacțiune şi entuziasm

În tendințele băuturilor, trebuie urmărit spiritul mexican numit sotol, care apare deja în cocktailuri la La Contenta, un restaurant din New York. După aproape trei ani de interacțiune socială restricționată, oamenii vor căuta restaurante care oferă interacțiune, entuziasm și un pic de spectacol.

Şi mai interesant, există deja biscuiți Moonshot ecologici (grâul a fost cultivat folosind metode regenerative) și Starlight, o băutură Coca-Cola cu vânzare limitată care se autointitulează „aromat cu spațiu”, mai scrie New York Times.