Ce se întâmplă cu mașinile pe benzină și motorină. Proiectul a fost aprobat și va intra în vigoare
- Ionel Sclavone
- 15 februarie 2023, 08:01
Șoferii și deținătorii de autovehicule primesc o veste proastă chiar de la începutul anului. A fost adoptată o nouă reglementare, obligatorie pentru toți proprietarii de mașini, care va trebui pusă în practică în următoarea perioadă. Toți aceștia vor trebui să scoată bani din buzunar pentru a se conforma noilor reguli impuse de autorități.
Parlamentul European a aprobat proiectul de reglementare care va scoate din circulație mașinile cu propulsate de motoare cu benzină și motorină. Începând cu anul 2035, autoritățile nu vor mai permite decât vânzarea autovehiculelor electrice noi.
Prin implementarea acestei măsuri se dorește reducerea emisiilor de CO2 produse de autoturismele și camionetele noi cu 100%, raportat la anul 2021. Acordul care a primit votul Parlamentului European este considerat istoric, mai ales că mașinile electrice costă foarte mult și nu sunt agreate de toată lumea.
„Regulamentul încurajează producția de vehicule cu emisii scăzute sau zero. El cuprinde o revizuire ambițioasă a obiectivelor pentru 2030 și un obiectiv de emisii zero pentru 2035, care este esențial pentru a putea realiza neutralitatea climatică până în 2050”, a anunțat raportorul pentru Parlamentul European, Jan Huitema.
Noile reguli au fost adoptate cu 340 de voturi favorabile și 279 împotrivă. Alți 21 de europarlamentari s-au abținut. Documentul adoptat de Parlamentul European aprobă acordul încheiat cu Consiliul referitor la revizuirea standardelor de performanță aplicabile emisiilor de CO2 pentru autoturismele și camionetele noi, în conformitate cu obiectivele climatice mai ambițioase ale Uniunii. După votul final, textul va fi aprobat oficial și de Consiliul European, iar mai apoi va fi publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
CE își propune reducerea drastică a emisiilor de carbon
Noua legislație propune implementarea unor măsuri care vor duce la reducerea emisiilor de dioxid de carbon pentru autoturismele și vehiculele utilitare ușoare noi până în 2035.
Comisia Europeană va prezenta, până în 2025, o metodologie de evaluare și raportare a datelor referitoare la emisiile de CO2 pe durata întregului ciclu de viață al acestor autovehicule.
Până în decembrie 2026, Comisia va monitoriza decalajul dintre valorile limită de emisie și consumul de combustibil și de energie în condiții reale de conducere. De asemenea, va fi întocmit un raport referitor la o metodologie de ajustare a emisiilor specifice de CO2 ale producătorilor.
Din doi în doi ani, începând cu sfârșitul anului 2025, Comisia va publica un raport pentru a evalua progresele înregistrate în domeniul mobilității rutiere cu emisii zero.