Se bea Golden Brau cat Izvorul Minunilor, apa etalon din segmentul mediu.
Berea Golden Brau, fabricata de imbuteliatorul Heineken Romania, este marca din segmentul popular (mainstream) al pietei romanesti de bere cu cele mai mari vanzari, rezulta dintr-un studiu realizat de compania de cercetare Canadean, pentru 2006.
Potrivit cercetarii, romanii au baut anul trecut circa 1,46 milioane de hectolitri de Golden Brau. Rezultatele la vanzari inregistrate de principala marca de pret mediu a companiei Heineken rivalizeaza cu cele 130 de milioane de litri de apa minerala comercializate anul trecut de cea mai populara marca de apa minerala de la noi, Izvorul Minunilor.
Proportiile aproape egale ale volumelor vandute de cele doua marci - una din industria berii si cealalta din apa minerala - nu reprezinta o particularitate a anului trecut: producatorii de bere si-au vazut afacerile crescand constant in ultimii ani, iar salturile n-au fost decat in foarte putine cazuri mai mici de 20%. Estimarile principalilor imbuteliatori de bere indica faptul ca romanii vor consuma bere de 1 miliard de euro in acest an.
Segmentul mainstream ia spuma
Pe segmentul berii populare, competitia dintre marci este mai acerba decat in segmentele de jos, premium sau super-premium, pe fondul unui numar mare de branduri prezente la raft.
Cele mai vandute trei marci de bere de la noi din segmentul mediu - Golden Brau, Timisoreana si Bergenbier - vand in volume aproape similare: Timisoreana cu 1,422 milioane de hectolitri, iar Bergenbier cu alcool 1,324 milioane de hectolitri, potrivit Canadean.
Pe segmentul berii populare sunt comercializate si marcile Silva, Ciuc, Bucegi (produse de Heineken Romania), Ciucas (Ursus Breweries), Lowenbrau (InBev Romania) sau Skol (URBB).
In categoria premium a berii intra berile Tuborg, Holsten sau Ursus, in timp ce categoria super-premium e reprezentata de berile Calsberg sau Peroni. Pe segmentul economic al berii intra marcile Burger (European Drinks), Robema sau Neumarkt (produsa de Bere Mures).