Seria de dezvăluiri din EVZ cu privire la starea deplorabilă a infrastructurii feroviare va avea ca efect două hotărâri de guvern prin care se vor aloca fonduri pentru reparaţii. În 2008, CFR are nevoie de 600 de milioane de lei, dar primise doar 75 de milioane.
Potrivit unui răspuns oficial al CFR, „materialul în posesia căruia a intrat EVZ reprezintă, de fapt, o notă de fundamentare a CNCF CFR SA, privind starea infrastructurii feroviare şi necesitatea creşterii veniturilor pentru acoperirea cheltuielilor, în urma cărora vor fi emise două hotărâri de guvern şi un ordin al ministrului în vederea acoperirii cheltuielilor necesare întreţinerii infrastructurii“.
Oficialii Ministerului Transporturilor susţin că aveau de gând mai de mult să ceară finanţare. Liderii de sindicat din CFR Infrastructură, care se confruntă de ani întregi cu problema subfinanţării din sistem, ne-au declarat însă că, până la apariţia în presă a materialelor, nu s-a pus problema ca această notă să ajungă la guvern.
Nota în cauză prezintă actuala stare a infrastructurii feroviare, care ascunde peste 1.000 de puncte periculoase şi care are peste 50% din reţea cu termenul de funcţionare depăşit. În plus, în documet se arată că, în ultimii nouă ani, finanţările pentru reparaţiile capitale sau curente ale reţelei feroviare abia dacă au acoperit 10% din necesar. Pentru ca reţeaua de cale ferată să poată fi folosită în siguranţă în perioada următoare, este nevoie de o finanţare de peste 600 de milioane de lei, iar pentru acest an guvernul a planificat în acest sens doar 75 de milioane de lei.