Pe 22 noiembrie 2012, Compania Națională de Autostrăzi (CNADNR) anunța că a reziliat contractul cu Romstrade.

"Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România anunța reziliera contractului "Proiectare și execuție Autostrada Nădlac – Arad și drum de legătură, Lot 1, km 0+000 – km 22+218", semnat cu asocierea Romstrade – Monteadriano Engenharia e Construcao – Donrep Construct. Menționăm că în data de 08.11.2012, CNADNR a transmis înștiințarea de reziliere a contractului în conformitate cu prevederile sub-clauzei 15.2 din condițiile speciale ale contractului. Decizia de transmitere a înstiințării de reziliere a fost luată ca urmare a neîndeplinirii obligațiilor contractuale de către antreprenor – în principal în ceea ce privește progresul înregistrat în derularea lucrărilor – dar și referitor la alte deficiențe constatate", se arată într-un comunicat transmis de CNADNR la acea vreme.

După rezilierea contractului cu Romstrade, drumarii nu au făcut lucrări de conservare, astfel că acum se fac evaluări pentru a se vedea ce a rezistat trecerii timpului.

„Deocamdată nu se lucrează. În perioada 2012-2014 nu s-a realizat nimic. Pe tronsonul Nădlac-Pecica, firma a început să lucreze prin subcontractori, se fac evaluări. Lucrarea se degradează pentru că nu a fost conservată iar CNADNR va trebui să suporte pierderile. Pe Arad-Pecica nu există încă firmă selectată să lucreze”, a declarat pentru EVZ primarul Aradului, Gheorghe Falcă.

Chiar dacă utilajele nu au început lucrul, primarul este încrezător că cele două loturi din Autostrada Nădlac-Arad vor fi gata până la finele lui 2015.

„Vor termina până 31 decembrie 2015, dar lucrările nu vor fi gata conform înțelegerii cu ungurii. Autostrada trebuia să fie funcțională la sfârșitul acestui an. Vom arăta că suntem neserioși, pentru că ei vor fi gata cu partea de autostradă din Ungaria”, a adăugat Gheorghe Falcă.

Construcția autostrăzii Nadlac-Arad a fost împărțită în două loturi, pe o distanță totală de apropae 39 de kilometri. Primul a fost adjudecat de asocierea romano-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro, iar lucrările la Lotul 2 trebuiau efectuate de compania germană Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro. Finanțarea este asigurată din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene, iar cele două loturi trebuie date în circulație până la finele lui 2015, pentru a nu pierde fondurile europene.

Însă, lucrările începute în 2011 sunt departe de a fi gata, deși termenul anunțat inițial era 2013. De la semnarea contractelor, ambii constructori au intrat în insolvență. CNADNR a semnat un nou contract pentru Lotul 1, în lungime de 22,2 km, cu constructorii Astaldi și Max Boegl, selectați în august 2013 ulterior rezilierii contractului atribuit către Romstrade. Costul lucrărilor este de 248,4 milioane lei.