Atenţie, urmează imagini şocante

Atenţie, urmează imagini şocante

“Niciun animal nu a fost maltratat în timpul filmării. Am folosit o jucărie”.

Aşa am înţeles că ar fi declarat reprezentanţii unei firme de vopsea lavabilă, care au primit 20 de reclamaţii la Consiliul Național al Audiovizualului. Reclama firmei? Un bărbat care șterge un perete pătat cu vin, cu o pisică albă și pufoasă.

Ok, bine, au folosit o jucărie, dar ideea, ideea în sine e crazy, dacă un copil vede reclama şi se apucă să şteargă pereţii cu jucăria din pluş, sau chiar cu pisica reală şi personală? Căci se ştie că micuţii din ziua de azi sunt familiarizaţi cu televizorul şi se apucă să facă diverse lucruri, pe motivul “mami aşa am văzut la televizor”.   

Şi pentru că tot a venit vorba de mami, o reclamă care îţi îngheaţă sângele în vene este cea în care copiii se uită ameninţător la mama lor, pentru că nu şi-a făcut curaj să facă o prăjitură pe bune. Pe bune?!?  Adică femeie, pregăteşte şi tu odată ceva în casă, o prăjitură, nu mai lua bulshit-uri din comerţ, dar pregăteşte-o cu cap, adică foloseşte o anume margarină şi anume asta pe care ţi-o zicem noi în reclama în care copiii se uită ameninţător la tine că nu eşti gospodină şi ai părul aranjat ca în “Coafura rezistă”! Halucinant. 

Ne puteți urmări și pe Google News

E drept, s-au mai mai redus comercialele cu “tipe tari” ca decor, destinate “nişei bărbaţi”, uitând că femeile nu vor agrea aşa ceva pentru simplul motiv că ele şi numai ele sunt cele mai tari din lume.    

Noi am priceput că este criză, adică criză mare de idei, de imaginaţie, că domeniul “advertising” în România e praf pe alocuri, dar nici chiar aşa. Măcar simţul umorului de ar exista, însă e rar reprezentat . Şi nu e vorba numai despre reclamele TV. Trecem peste alifii, unghiile agresate cu ciuperci, ouăle “de Iepuraş” (ouă, ouă, ouă, cât mai multe ouă, ca sa parafrazăm o reclamă proastă de altfel, dar care a prins, deoarece e obsedantă, lumea râde, face mişto de slogan, prin urmare a ţinut-o minte, prin urmare, punct ochit punct lovit), uleiul la care cântă Caro Emerald, sentimentele la care suntem invitaţi să le avem pe net, ne oprim un pic la bărbatul care plânge după blugii vechi şi sapă după ei la groapa de gunoi – bună reclama, şi ajungem la FB. Unde mai nou curge “publicitatea” la videochat-uri şi nu s-a sesizat nimeni: “Pentru adulţi şi non-adulţi” (!), “Prinţul din poveste nu te-a salvat încă? Păi e prins în poveste. Încerci singurică?”. Dar aceasta e altă poveste.

Dacă nu aţi înţeles titlul de mai sus, priviţi reclamele.