Astăzi au fost stabilite veniturile Capitalei. Pentru ce au fost alocate milioanele de lei la Primăria Bucureștiului

Astăzi au fost stabilite veniturile Capitalei. Pentru ce au fost alocate milioanele de lei la Primăria Bucureștiului Sursa: EVZ / Razvan Valcaneantu

Ședința Consiliului General al Bucureștiului a avut pe ordinea de zi chiar proiectul de buget pe anul 2022 al Municipiului. Se cere și o anchetă la Primăria Capitalei cu privire la salariile uriașe.

Conform documentului publicat, Bugetul General Centralizat al Municipiului București, pentru anul 2022, atinge suma de 8,8 miliarde de lei.

Cum au fost distribuite veniturile Capitalei

Proiectul de buget înaintat de aleșii din București stipulează diferite sume. Conform gândul.ro, cele mai mari sume provin din cotele defalcate ale impozitului pe venit, cu 4,2 miliarde de lei, ori din veniturile nefiscale, cu 1,5 miliarde de lei. Venitul MB va fi rotunjit și de subvențiile de la bugetul de stat ori de la alte administrații, cu o sumă de 1,2 miliarde de lei, în timp ce banii primiți din fonduri UE în contul plăților depuse atinge 464 milioane de lei.

Din suma totală de 8,8 miliarde de lei, 1,9 miliarde vor fi direcționate cheltuililor de personal. 1,2 miliarde din suma destinată personalului va fi distribuită pentru cele 19 spitale aflate în subordinea locală.

Ne puteți urmări și pe Google News

Venturile locale ale Municipiului București

Cu privire la venitul total local al Capitalei, s-a estimat o sumă de 5,7 miliarde de lei. Din aceasta, 6,37% sunt alocate cheltuielilor de personal.

Un procent de 9,15% vizează bunuri și servicii, adică o sumă de 526 milioane lei, din care 309 milioane lei pentru Primăria Municipiului Bucureşti, 85 milioane de lei pentru  Administraţia Spitalelor, 47 milioane la DGASMB, 69 milioane la Administraţia Străzilor, 2,7 milioane  pentru Administraţia Fondului Imobiliar, 1,8 milioane pentru Biblioteca Metropolitană, 1 milion  la Centrul pentru Protecţia Plantelor, 4,5 milioane la Centrul pentru Tineret și 2,9  milioane la Centrul pentru Seniori.

Se cere anchetă la Primăria Capitalei cu privire la salariile uriașe

FACIAS a redactat o scrisoare deschisă prin care îi cere primarului Nicușor Dan să analizeze modul în care sunt cheltuiți banii publici la CMIASVB. În document se menționează salarii uriașe ale angajaților, dar și folosirea autoturismelor de serviciu în scop personal.

Fundația pentru Apărarea Cetățenilor Împotriva Abuzurilor Statului (FACIAS) a lansat o scrisoare deschisă prin care solicită Primăriei Capitalei să demareze o anchetă cu privire la modul în care sunt alocate și chetuite fondurile Companiei Municipale Întreținerea Arborilor și Spațiului Verde București (CMIASVB S.A.).

FACIAS susține în documentul menționat, că un tehnician ar fi folosit autoturismul companiei pentru a se deplasa la un al doilea loc de muncă pe care îl are în cadrul altei companii, tot de stat.

„Potrivit informațiilor apărute în spațiul public, tehnicianul IT al CMIASVB a fost văzut folosind maşina directorului general în timp ce se deplasa, în interes personal, la noul loc de muncă, el fiind angajat simultan la două companii de stat administrate de Primăria Municipiului Bucureşti.

Salarii uriașe, pierderi pe măsură

Potrivit aceleași scricori deschise, reprezentanții FACIAS susțin că CMIASVB acordă salarii uriașe personalului TESA și membrilor Consiliului de Administrație în timp ce are pierderi de milioane de lei.

„Conform acelorasi surse, în cadrul CMIASVB există persoane cu încadrări salariale suspecte în condițiile în care aceste persoane nu au nici studii superioare și nici calificările necesare care să justifice nivelul salarial. De altfel, în spațiul public au mai apărut informații potrivit cărora personalul TESA al aceleiași companii are salarii anuale de 547.000 de euro, iar membrii CA câștigă în total, pe an, 133.000 de euro, asta în timp ce, în 2021, numai în 6 luni, compania a înregistrat pierderi de 3,1 milioane de lei, de trei ori față de tot anul 2020“, se mai arată în scrisoarea deschisă.

Se cere o anchetă serioasă

În finalul scrisorii, reprezentanții FACIAS solicită primarului Nicușor Dan să demareze o anchetă, să facă publice rezultatele acesteia și să îi tragă la răspundere pe cei responsabili.

„Pentru ca opinia publică să fie corect informată iar cetățenii să știe cum sunt cheltuiți banii municipalității, vă solicităm declanșarea unei anchete la nivelul CMIASVB care clarifice chestiunile semnalate și luarea măsurilor care se impun pentru tragerea la răspundere a celor responsabili.

Domnule primar, așteptăm cu interes răspunsul dumneavoastră, pentru a-l comunica opiniei publice. Precizăm că FACIAS, prin activitatea sa, apără drepturile cetățenilor și urmărește asigurarea transparenței în funcționarea instituțiilor statului, ca principiu al democrației și statului de drept“, se mai menționează în scrisoare.