Ministrul spune că specialiștii au recomandat deschiderea lotului problemă din autostrada Lugoj-Deva, dar cu restricții de tonaj și de viteză.
„Românii aşteaptă de la noi să livrăm şi aşteaptă să dăm în trafic autostrăzi, nu poveşti. Am urmărit în cei trei ani cum de la 350 de kilometri de autostradă cât şi-a asumat guvernarea PSD la început de mandat, la 180 de kilometri de autostradă asumaţi de Rovana Plumb în 2019, la început de an, sigur când avea în execuţie şantiere pe 118 kilometri, am urmărit exact cum au evoluat obiectivele majore de autostradă”, a spus Bode.
„Astăzi când vorbim, până la sfârşitul anului putem lua în discuţie tronsonul de autostradă Lugoj-Deva lotul 3, care, dacă îmi permiteţi, se prezintă în următorul stadiu, vorbesc de cei 21 de kilometri: s-a depus un raport de expertiză pe componenta de drum, iar recomandarea din partea expertului este să se dea în trafic cei 21,1 kilometri de autostradă cu restricţii de viteză şi de tonaj”, a adăugat noul ministru.
„În acest moment se derulează procedurile pentru expertiza pe poduri, respectiv consolidări şi în această perioadă se lucrează la podul peste Mureş pentru repoziţionarea aparatelor de reazem. Este un contract în derulare de aproximativ 70.000 de euro. Termenul de finalizare- două săptămâni în condiţii normale şi înţeleg de la CNAIR că au şi contract pentru deszăpezire pe acest tronson”, a încheiat Lucian Bode.
Autostrada-dezastru. Verdictul specialiștilor pentru lotul 3 Lugoj-Deva
El promite că, până la sfârşitul anului 2019, românii ar putea circula, cu restricţii de viteză, de la Sibiu la Nădlac pe autostradă.
„În condiţiile în care nu apar şi alte elemente surpriză, finalizăm expertiza, finalizăm lucrările la pod, la podul peste râul Mureş, şi pe acest an, să vă răspund clar, autostrada Lugoj-Deva lotul 3 ar putea fi dată în trafic în aceste condiţii. Astfel, românii ar putea circula, cu restricţii de viteză într-adevăr – şi aici putem discuta de ce suntem în situaţia asta – de la Sibiu la Nădlac pe autostradă. 21,1 kilometri în aceste condiţii pentru anul 2019”, a dat asigurări Bode, întrebat de jurnalişti câţi kilometri de autostradă îşi asumă până la sfârşitul anului.
Fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, i-a atras atenţia succesorului său că, dacă podul de pe râul Mureş nu va fi remediat aşa cum trebuie, există un risc major pentru cei care vor circula pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva.
Proiecte pentru anul viitor: Sebeș-Turda, Râșnov-Cristian, centura Bacău
Ministrul Bode a menţionat că sunt câteva tronsoane de autostradă care ar putea fi date în trafic anul viitor, însă a repetat că vrea să ia contractele „la mână” şi să verifice stadiile fizice şi financiare pentru fiecare în parte.
„Pentru anul viitor, sunt câteva tronsoane de autostradă aflate în diverse stadii şi în condiţiile în care nu mai găsesc bombe gen Comarnic, gen Lugoj-Deva lotul 3, unde, iată, 98% stadiu fizic şi nu putem să-l dăm în trafic… Sunt în execuţie tronsoane de autostradă şi vă dau exemple: de pe autostrada Transilvania-Biharia-Borş cei 5,3 kilometri – sunt şanse foarte mari să poată fi daţi în trafic, dar sigur acolo se lucrează foarte bine şi vom face o evaluare, dar anul viitor acest tronson poate fi dat în trafic, pe Sebeş-Turda lotul 1 avem stadiul fizic 78% – ar fi speranţe să înaintăm până la sfârşitul anului, pe Ogra-Câmpia Turzii, pe lotul 2 Iernut-Cheţani 80% stadiu fizic.
Sigur, pe fiecare avem probleme: pe Sebeş-Turda pe lotul 1 avem probleme cu nodul Sebeş, cu nodul Alba Nord, pe Iernut-Cheţani se lucrează şi, sigur, se lucrează pe Râşnov-Cristian pe cei 6,3 kilometri. De asemenea, Varianta Ocolitoare a Bacăului, cei 17 kilometri, sunt şanse foarte mari să fie daţi în trafic, dar, repet, luăm contractele la mână, verificăm stadiul fizic, stadiul financiar, verificăm situaţia reală în care se găseşte fiecare proiect, stadiul exact şi vă comunicăm transparent, cu toată deschiderea, situaţia în care ne aflăm în fiecare moment”, a explicat noul ministru.
Adevărul despre Comarnic-Brașov
Despre autostrada Ploieşti-Braşov, Lucian Bode a reiterat că nu susţine varianta execuţiei în parteneriat public-privat şi doreşte să găsească finanţare adresându-se Comisiei Europene şi instituţiilor financiare internaţionale.
„Pentru autostrada Ploieşti-Braşov vreau să văd – înţeleg de la Comisia de Prognoză că au primit contractul – să văd ce conţine contractul şi noi, v-am spus foarte clar, ne vom adresa partenerilor europeni, Comisiei Europene, instituţiilor financiare internaţionale să găsim sprijin pentru a finanţa acest obiectiv major de infrastructură rutieră. Până când nu vedem cum închidem povestea cu acel PPP – pe care eu personal nu l-am susţinut niciodată şi nu-l susţin, întrucât statul român doar ar pierde dintr-un astfel de parteneriat public-privat, până când nu am o confirmare din partea organismelor internaţionale, partenerilor europeni, nu mă pot pronunţa pe acest subiect exact”, a arătat noul ministru al Transporturilor.
Citește și:
Circulația pe noua autostradă, amânată! Când se va deschide lotul 3, Lugoj – Deva?
Realitatea din teren îl contrzice pe Cuc. „Autostrada muzeu” rămâne pustie
Te-ar putea interesa și:
Insă când e de trecut la fapte,. Când ești luat la puricat,,. apoi ți se vede goliciunea,, nu doar din cap.
Traducerea + ceea ce spune acest clovn este ca autostrada Ploiesti – Brasov, care intrase in plan cu parteneri chinezi, se amana pana la sfantul asteapta. Contractul era negociat, urma sa fie semnat zilele astea, cu termen de executie patru ani. Dupa acest retardat liberal, romanii mai au de asteptat inca vreo zece ani pana ce primesc finantare europeana pentru aceasta sosea de importanta colosala pentru Romania, mai ales din punct de vedere turistic. Votati PNL, prostilor ! https://www.economica.net/autostrada-ploiesti-comarnic-brasov-s-a-incheiat-ultima-runda-de-negocieri-chinezii-urmeaza-sa-vina-cu-oferta-finala-surse_175331.html
Mai nene, ia informeaza-te si d-ta ce a patit Muntenegru in urma autostrazii facuta de chinezi. In parteneriat public-privat. Aia acum nun mai stiu pe unde sa-si scoata camasa ptr ca unii politicieni corupti (de care nici RO nu duce lipsa) au semnat contractul pagubos. Chinezii au impus ca proiectul sa fie facut in totalitate de firme chinezesti, muncitori, utilaj si materiale din China. Costurile proiectului se ridica la 25% din PIB al Montenegrului. Evident ca nu vor putea plati ratele la timp. Asta si vrea China! Se va intampla ca in cazul Sri-Lanka (2017). Chinezii au profitat de politicienii incapabili, si au modernizat pe banii lor portul Hambantota. Sri-Lanka nu a mai putut plati ratele, iar chinezii au zis: „Nu-i nimic, gasim noi o solutie!” Si au gasit-o. Sri-Lanka le-a cedat toate drepturile ptr acel port si un complex industrial urias. Pe 99 de ani…
Sa nu ziceti iarasi ca „n-am stiut”…
De la Sibiu la granita , doar daca ne teleportam de la Holdea la Marginea . Am spus-o si o voi
repeta . Din aprilie 2007 cand isi incepea mandatul la Transporturi pentru 20 de luni Ludovic Orban si pana in prezent adica mai bine de 12 ani , stanga a guvernat singura , sau aproape singura tinand cont de ALDE , putin mai mult de 4 ani . Aproape 5 ani a guvernat dreapta , restul fiind coabitari cu Boc1 , USL si tehnocratie . In materie de infrastructura indiferent de cine a guvernat in aceasta perioada , rezultatele au fost dezastruoase .
pe Lugoj Deva lipsesc inca vreo 10 km din lotul 2.
Asta o putea face si PSD-ul inaintea voastra.Ocupati-va de ce-ati facut sau veti face voi. Faceti ceva cu casele de la Sibiu ale bolovanului de la Cotroceni. Fa ma ceva cap coada marca ciuma galbena ce n-au facut altii daca e ceva de voi.In doua domnii ati facut numai furaciuni,pentru ca ciordeala e nivelul vostru de competenta.Vrei exemple? Avem doua mari pacoste la conducerea tarii acum.Pacostea unu scoate o vorba la cinci zile,cealalta pacoste mai stirba decat o stim e dupa el.Sti ceva, sunteti o gasca de incompetenti.Ati bagat in fata no name sa pacaliti prostimea, in spatele vostru sunt tot guzganii si vechile javre Aia care au pus tara pe butuci.Reactivati din nou legumele gen stolo,buldogu,transformatoru,petrov,caltabosii,cocoseii cu lenuta,marele pocboc, kkrau. Astuia din urma i-ati crescut din nou bunastarea cu competenta lui la UE din nou.Numai unul si unul care mai de care mai jmecher si mincinos.Vai de noi din nou cu voi.
Ce mascarici. Habar nu are ca lotul Holdea Margina nici macar nu e licitat. Cum dracu sa poti circula de la Sibiu pana la granita? Prin teleportare poate. Astia par mai habarnisti decat psd-istii.
O sa dați și voi vina pe greaua moștenire. De promisiuni suntem sătui. Le-am înghițit 30 de ani de la toate guvernele de toate orientările și culorile politice. Veți fi la fel de dornici de înavuțire ca și toți predecesorii voștri, fără nici o excepție.