Șeful CNAIR, Sorin Scarlat a precizat că pentru a se da drumul la circulație pe acest segment de autostradă, sunt necesare anumite lucrări tehnice la podul de peste râul Mureș.

„În urma realizării expertizei, s-a constat că la podul peste râul Mureş aparatele de reazem au deplasări şi rotiri faţă de axul teoretic. Aceste elemente trebuie repoziţionate sau poate chiar înlocuite. Mai exact, un pod metalic se reazemă pe nişte puncte. Acele puncte, concentratori de eforturi, trebuie să aibă anumiţi parametri tehnici. Există un element din cauciuc, se numeşte neopren armat, acel element de cauciuc din proiect trebuie să aibă anumite dimensiuni şi o anumită poziţionare faţă de structura de beton.

Aceste elemente nu sunt la poziţia care trebuie. Din cauza traficului din şantier, aceste elemente s-au deplasat. Remedierea presupune ridicarea tablierului, care are 2.000 – 3.000 de tone, repoziţionarea acestor aparate de reazem şi o monitorizare săptămânală a comportării acestor aparate de reazem în timpul circulaţiei pentru că există riscul ca în timpul circulaţiei, din vibraţii, din şocuri aceste elemente să se deplaseze din nou. Această operaţiune trebuie făcută înainte de a deschide traficul pe acest lot. Deci, nu se va da în trafic până când nu se rezolvă cu podul de pe Mureş”, a spus Scarlat.

Șeful CNAIR a mai vorbit și despre existența unui prejudiciu adus companiei CNAIR, dar pentru a se stabili un prejudiciu cert este nevoie de realizarea unor proceduri. „Acum suntem prejudiciați. Nu pot să cuantific acest lucru în bani. Lotul trebuia dat în folosinţă în august, deci faptul că nu îl pot folosi mă prejudiciază, ca şi companie, că nu pot să utilizeze un bun pentru care am plătit. Ca să pot sesiza organele de cercetare trebuie să am un prejudiciu. Asta facem acum cu expertizarea. Trebuie o expertiză tehnică şi financiară. Urmărim aceşti paşi tehnici ca să putem cuantifica prejudiciul”, a explicat el.

Despre fisura în corpul drumului, despre care Evenimentul Zilei a scris pentru prima dată, Sorin Scarlat susține că aceasta se poate accentua, în condiții de trafic intens. „Există şi o fisură în corpul autostrăzii, la km 56. Va trebui găsită o soluţie de consolidare. Aşteptăm de la expert să ne spună soluţia. Deschiderea traficului poate mări această fisură”, a menţionat Sorin Scarlat.

Cât despre deschiderea propriu zisă a circulației, Sorin Scarlat nu poate da un termen concret de punere în funcțiune a acestui tronson de autostradă. „Până nu avem toate elementele puse în ordine nu aş avansa un termen de deschidere a acestui lot. Din punct de vedere al expertului tehnic, traficul se poate deschide în condiţii de restricţie a vitezei, maxim 90 km pe tot lotul, şi cu restricţii de tonaj până la 7,5 tone.

Asta e din punct de vedere al expertului. Din punct de vedere contractual, mai avem nişte paşi de îndeplinit. Expertul ne spune din punct de vedere tehnic, inginereşte, care sunt condiţiile. Această expertiză are mai multe trepte. Mi-a spus clar: nu puteţi utiliza autostrada la parametrii la care a fost proiectată pe nicio porţiune din ea. Testele au relevat că sunt probleme”, a explicat acesta.

Te-ar putea interesa și: