Aplicația prin care românii își pot cumpăra vacanțe oriunde în lume

Aplicația prin care românii își pot cumpăra vacanțe oriunde în lume Sursa foto: Arhiva EVZ

Aplicaţia financiară Revolut a lansat vineri secţiunea Activităţi, de unde clienţii pot rezerva şi achiziţiona atracţii turistice în nenumărate destinaţii de vacanţă de pe glob, având posibilitatea de a primi înapoi până la 10% din preţ.

Serviciul nu percepe comisioane sau taxe şi este disponibil pentru toate planurile Revolut, pentru clienţii din Regatul Unit şi Europa, potrivit reprezentanților companiei.:

"Indiferent că îşi doresc să fotografieze Parisul din Turnul Eiffel, să străbată deşertul pe o cămilă sau să îşi planifice un tur istoric personalizat în castelele transilvănene, inclusiv în castelul lui Dracula, turiştii găsesc peste 300.000 de Activităţi, inclusiv din România".

Vara trecută, după ridicarea restricţiilor de mobilitate impuse de pandemia de COVID-19, cei mai mulţi români au reluat călătoriile şi vacanţele, cheltuind sume mult mai mari, mai ales pentru experienţe inedite. Aşa numitul fenomen al "turismului de răzbunare" (revenge travel) a contribuit la creşterea cheltuielilor cu turismul în partea a doua a anului trecut, iar tendinţa de creştere s-a menţinut şi în primul semestru al anului 2023, precizează sursa citată.

Ne puteți urmări și pe Google News

Ce fac românii în vacanță

Un studiu realizat de Dynata pentru Revolut, în prima parte a anului 2023, indica faptul că românii sunt atraşi, în vacanţe, de descoperirea peisajelor şi a atracţiilor turistice locale (67%), de gastronomia specifică acelui loc (52%), de tradiţiile şi evenimentele locale precum carnavalurile, festivalurile sau sărbătorile locale (45%). Turiştilor români le mai plac şi călătoriile în parcuri şi rezervaţii naturale (38%), vizitele în muzee şi galerii de artă (35%) sau să cumpere suveniruri şi obiecte artizanale de la meşteri locali. În schimb, le displac aglomeraţia (23%) şi grevele din transporturi, grevele pe aeroporturi sau ale operatorilor de transport în comun (20%). Cu atât mai mult, soluţiile digitale sunt binevenite dacă elimină timpul pierdut la coadă la bilete sau cu identificarea unor atracţii turistice potrivite familiei, abia la faţa locului, subliniază comunicatul.

Cheltuieli pe vacanțe

Şi cifrele referitoare la plăţi indică un apetit în creştere pentru experienţe şi activităţi diverse în timpul vacanţelor şi weekend-urilor prelungite. Un utilizator mediu Revolut din România a cheltuit peste 1.154 de euro pentru turism în primele şase luni ale anului 2023 (medie lunară/ client), potrivit datelor interne ale aplicaţiei. Cheltuiala medie/ utilizator pentru atracţii turistice în primul semestru a crescut cu 38% faţă de primul semestru al anului trecut, ajungând la 270 de euro (medie lunară/ client), în timp ce numărul tranzacţiilor pentru plata acestei categorii de servicii a fost în creştere cu 31% (semestrul I 2023 vs. semestrul I 2022).

Odată cu lansarea noului plan financiar - Ultra - în luna iunie 2023, Revolut a introdus pentru clienţii Ultra şi acoperirea pentru anularea călătoriei din orice motiv. Clienţii Ultra pot beneficia de o asigurare care acoperă până la 5.000 de euro pe an pentru zboruri cu avionul, biletele de tren, cazarea sau biletele la evenimente anulate din diverse motive (se aplică termeni şi condiţii).

În 2015, Revolut s-a lansat în Marea Britanie, cu servicii de transfer de bani şi schimb valutar. În prezent, 30 milioane de clienţi din lume, din care mai mult de 3 milioane din România, folosesc serviciile aplicaţiei pentru a realiza peste 400 de milioane de tranzacţii pe lună.