ANPC pregătește LISTA RUȘINII cu restaurantele sancționate pe LITORAL

ANPC pregătește LISTA RUȘINII cu restaurantele sancționate pe LITORAL

Doar 7-8% din agenții economici care iși desfășoară activitatea pe litoral au fost sancționați de comisarii de la Protecția Consumatorilor, ANPC susținând că numărul unităților găsite cu deficiențe este scăzut. Conducerea ANPC va afișa în perioada următoare lista rușinii cu numele restaurantelor care au fost sancționate. Se caută, în plus, cadrul legal prin care la intrarea în local să se pună afișe în care să se menționeze ca unitatea a fost amendată recent.

Din cei aproape 6000 de operatori economici de pe litoral doar 520 ar fi fost amendați de comisarii OPC. “E un procent de 7-8% și  probabil că va scădea în timp. Deci nu tot ceea ce se întâmplă pe litoralul românesc este foarte rău. E un procent mic, zicem noi, sunt niște situații vechi care au tot existat și au persistat în timp”, este de părere directorul general al ANPC Paul Anghel. Zeci de terase și restaurante din stațiunile de la mare au fost amendate, unele au fost chiar închise, de la începutul sezonului estival, după ce comisarii OPC au descoperit mâncare stricată, expirată, mizerie etc. 

Comisarul șef al OPC Constanța, Horia Constantinescu susține că rolul inspectorilor de la Protecția Consumatorilor este  să revigoreze litoralul, “nicidecum să-l distrugem”. Majoritatea celor care sunt controlați și sancționați, revin la OPC  și solicită atât redeschiderea, cât și reverificarea măsurilor pentru a se demonstra că deficiențele au fost rezolvate . “Nu ne dorim altceva decât ca lucrurile să fie din ce în ce mai bune , să putem deveni competitivi, să redevenim una dintre cele mai importante destinații turistice ale Europei”, explică Horia Constantinescu.

Iar dacă operatorii economici persistă în greșeală ANPC  va pune în aplicare conceptul name and shame. Potrivit directorului general al ANPC, Paul Angherl, va fi o listă a rușinii, urmând să fie afișați toți agenții economici la care s-au constatat abateri. În plus, conducerea ANPC plănuiește să informeze consumatorii “La intrarea în unitate, pentru o informare completă, corectă și precisă, consumatorul să găsească un afiș din care să reiasă că în ultimele 30 de zile acest operator economic a fost sancționat pentru…. Dacă dorește să intre, să fie informat despre ce s-a întâmplat acolo. Acolo unde abaterile au fost remediate să se scrie că au fost remediate”, a propus Paul Anghel.