Angajații nu mai dau randament la muncă. Cauzele care distrag atenția

Angajații nu mai dau randament la muncă. Cauzele care distrag atenția Angajați. Sursă foto: Pixabay

Un nou studiu arată că angajații nu mai dau randament la muncă. Preferă pauze de cafea, bârfe și cyberloafing. Cyberloafing este un termen folosit pentru a descrie acțiunile angajaților care folosesc accesul la internet la locul de muncă pentru uz personal.

Cercetătorii au analizat momentele din zi în care angajații nu lucrează la birou. Concluzia lor este că sistemul modern de muncă nu este atât de productiv pe cât credem. Acesta este subiectul cercetării efectuate de Sophie Rauch de la ESCP Business School din Paris. Aceasta a fost inspirată pentru studiu după ce a văzut serialul TV „The Office”.

Angajații nu mai au motivația de a munci, iar randamentul este în scădere

Concluzia este că din momentul în care angajaţii se conectează la computer la serviciu și până la o ultimă pauză de cafea înainte de sfârșitul zilei, există o mulțime de momente în care nu lucrează din punct de vedere tehnic.

„Ceea ce m-a frapat la serial a fost modul în care a portretizat foarte bine rutina de zi cu zi la locul de muncă, cu o notă satirică și amuzantă, dar în același timp extrem de precis. Ceea ce mi-a atras atenția este că personajele petrec foarte puțin timp efectiv muncind”, a declarat ea pentru Euronews Next.

Ne puteți urmări și pe Google News

Rauch a venit cu o listă de 38 de activități desfășurate de angajați la locul de muncă. Adică orice acțiune care nu aduce un beneficiu direct companiei sau muncii respective. Este similar cu conceptul de „muncă goală” al sociologului suedez Roland Paulsen.

Ce fac angajaţii când nu lucrează?

Sophie  Rauch le-a cerut participanților la cercetare să țină jurnale de bord în care să înregistreze activitățile desfășurate la locul de muncă. Înclusiv în primele zile ale pandemiei COVID-19. Cei mai mulți dintre subiecți erau angajați la birouri, în Paris.

Femeie, Plictisit, Birou, Afaceri

Sursa foto: Pixabay

Lista sa de activități non-muncă include pauzele naturale pentru cafea din timpul zilei, recompensele acordate pentru îndeplinirea unei sarcini și chiar discuțiile cu colegii după o întâlnire.

„Există activități de tip non-muncă care pot fi extrem de utile la locul de muncă. De exemplu, în timpul unei pauze de țigară cu colegii sau în timp ce discutăm despre subiecte legate de birou, putem crea sensuri despre organizație, dezvoltăm relații și obținem informații utile pentru muncă”, mai spune ea.

Rauch spune că nu este posibil să lucrezi fizic și psihic tot timpul

Paulsen este de acord că munca goală este „într-o oarecare măsură inevitabilă”. În unele industrii aceasta poate fi chiar încurajată, arătând spre birourile „loc de joacă” ale companiilor Big Tech precum Google și Apple.

„Oamenii, desigur, vor lua pauze, indiferent dacă sunt sau nu tolerați. Asta nu spune absolut nimic despre capacitatea lor de a fi buni profesioniști și capacitatea lor de a se conforma cerințelor care le sunt impuse”, a spus ea, adăugând că uneori sunt forțați să nu lucreze de către ei înșiși sau de organizația lor.

Legal, în Franța, de exemplu, angajații au dreptul la 20 de minute de pauză pentru fiecare șase ore demuncă.