Mulți sunt angajați de sub-contractori și rata de rotație a cadrelor este foarte mare. Controalele se limitează adesea la verificarea cazierului judiciar sau a listelor de teroriști.

În decembrie, circa 70 de ecusoane roșii au fost retrase unor angajați de la Charles de Gaulle, despre care s-a descoperit că primiseră cu bucurie atacurile teroriste de la Paris, din 13 noiembrie, frecventau moschei legate de grupări radicale sau dădeau semne de islamizare accentuată, cum ar fi refuzul de a strâne mâna unei femei.

De asemenea, un sindicat francez a avertizat că escalele scurte, precum cea a cursei MS804, care, venită de la Cairo, a stat la sol ceva mai mult de o oră, nu permit echipelor de securitate o verificare temeinică, pentru a descoperi eventuale dispozitive plasate la bord în țara de origine a avionului. În octombrie, cursa companiei ruse MetroJet s-a prăbușit în Egipt, deasupra Sinaiului, după ce abia decolase de la Sharm El-Sheikh. Ancheta a stabilit că o bombă fusese amplasată la bord pe aeroportul agiptean.

„Va fi doborât!”

New York Times a făcut o dezvăluire tulburătoare: cu doi ani în urmă, Airbusul A320, prăbușit joi în Mediterana, fusese vandalizat, fiind mâzgălit cu graffiti de oponenți ai președintelui El-Sissi. Pe avion a fost scris: „Acest avion va fi doborât!” Protestul fusese provocat de concedierile pe care compania EgyptAir le făcuse în 2013, în rândurile personalului, epurându-l de membrii organizației islamiste Frăția Musulmană.

În săptămânile care au urmat atacurilor de la Paris din noiembrie 2015, poliția franceză a declarat că a descoperit în aeroportul Charles de Gaulle de la Paris, dar și pe aeroportul din Lyon, aparate aparținând companiilor low-cost EasyJet (britanică) și Vueling (spaniolă) inscripționate cu „Allahu Akbar”. Poliția a susținut că inscripțiile nu au nicio legătură cu atacurile teroriste din noiembrie, deși a recunoscut că asemenea scrieri au fost descoperite și în lunile dinaintea atentatelor în serie de la Paris. Adică, după Charlie Hebdo.