Adidas vrea exclusivitate pe trei linii

Adidas vrea exclusivitate pe trei linii

Mâine, instanţa olandeză decide destinul logoului companiei.

Al doilea mare producător mondial de echipamente sportive, Adidas, a chemat în instanţă, în ianuarie anul acesta, mai mulţi producă- tori de îmbrăcăminte care folosesc simboluri similare cu cele proprii, adică trei dungi paralele, informează Bloomberg.

Astfel, Curtea de Justiţie a Comunităţii Europene a remis cazul Adidas/Adidas Benelux împotriva firmelor Marca Mode, C&A Nederland, H&M Hennes&- Mauritz, Netherlands BV şi Vendex KBB Nederland“, justiţiei olandeze, care mâine va lua o hotărâre în acest sens.

Element decorativ sau identitate?

Instanţa este pusă în faţa unei probleme dificile, deoarece nu este clar dacă cele trei liniuţe folosite cu precădere de Adidas reprezintă identitatea companiei sau sunt un simbol care poate fi utilizat de oricine. În cazul în care curtea ajunge la concluzia că simbolul este unul care se contopeşte cu identitatea Adidas, acesta ar putea reprezenta un precedent ce ar încuraja compania să-şi însuşească exclusiv motivul celor trei liniuţe.

Este însă dificil să consideri trei liniuţe paralele proprietatea unei singure companii, spun unii avocaţi. Culoarea, aranjarea sau grosimea acestora pot fi diferite, iar în acest caz avem de-a face cu un simbol diferit. Încă de acum 10 ani, compania germană Adidas a încercat să împiedice fără succes alţi producători de îmbrăcăminte sau echipamente sportive, precum Hennes&Mauritz sau C&A Group să-şi folosească propriile simboluri, ce constau tot în liniuţe paralele.

La alte două procese deschise în trecut de Adidas pe aceeaşi temă, Curtea Europeană de Justiţie a decis că o eventuală confuzie între simbolurile folosite de două companii nu este suficientă pentru a restricţiona folosirea acestora, respingând astfel cazul. „Este un motiv pur decorativ“, a comunicat instanţa atunci. De altfel, studiile făcute pe eşantioane mari de oameni au arătat că, pentru aceş- tia, simbolul unei companii este ceva decorativ, mai importante fiind încrederea în brandul respectiv şi designul produselor sale.

Şi în SUA, compania Adidas este împlicată în şase procese în care acuză anumite companii de încălcarea legislaţiei privind proprietatea intelectuală, mai scrie Bloomberg.

Ne puteți urmări și pe Google News