S-a votat: ITP la șase luni pentru unele mașini

S-a votat: ITP la șase luni pentru unele mașiniITP. Sursa foto: Arhiva EVZ

Parlamenul a stabilit noi reguli pentru verificarea tehnică periodică și obligatorie a mașini(ITP). Asfel, s-a decis  exceptarea anumitor vehicule de la obligația de a efectua  revizia tehnică. Este vorba despre autoturismele lente,  cele a  căror viteză maximă constructivă nu depășește 25 km/h. Din această categorie de vehicule fac parte tramvaiele și cele cu șenile, se arată în proiectul de lege adoptat de Camera Deputaților, for decizional.

 Noi reguli pentru mașinile Uber, Bolt și de Rent-a-car

Taximetriștii din Capitală, protest în fața Parlamentului. Ce le cer aleșilor politici

Sursa foto: Razvan Valcaneantu EEC

Deputații au stabilit  o nouă regulă pentru autovehiculele utilizate în cadrul serviciilor de închiriere, cum sunt cele folosite de companiile de Rent-a-Car sau de aplicații de ridesharing precum Uber și Bolt. Aceste autoturisme  trebuie să efectueze inspecția tehnică periodică o dată la fiecare șase luni. Această măsură are scopul de a asigura călăorilor mai multă siguranță,se arată în motivarea proiectului de lege adoptat de Camera Deputaților, marți, 16 aprilie.

Conducerea unui autoturism fără o inspecția  tehnică periodică (ITP) valabilă sau cu ITP expirat în România este considerată contravenție și se sancționează. Amenzile pentru această contravenție variază între 1485 și 3300 de lei, în funcție de numărul de puncte de amendă aplicate, care pot varia între 9 și 20. Un punct de amendă are valoarea de 165 de lei​​.

De asemenea, circulația pe drumurile publice cu ITP expirat duce la suspendarea de drept a înmatriculării vehiculului. Suspendarea înmatriculării încetează automat doar atunci când mașina trece o nouă inspecție tehnică periodică, moment în care certificatul de înmatriculare și plăcuțele cu numărul de înmatriculare sunt restituite proprietarului de către  Poliția Rutieră.

Uber, Bolt și rent a car au adus nemulțumiri în rândul taximetriștilor

Transportul alternativ

Sursa foto: EVZ

Reglementarea privind ITP-ul este o propunere din partea taximentriștilor. Ei s-au arătat nemulțumiți, în repetate rânduri, deoarece companiile care fac ride-sharing nu s-ar supune regulilor privind transportul în comun.

Șoferii care activează pentru platformele de ridesharing trebuie să dețină propriul vehicul, nu să folosească unul printr-un contract de comodat.

 

 

Ne puteți urmări și pe Google News