Certificatul de cazier judiciar se va putea obține și în format electronic. Proiectul a ajuns la Camera Deputaților

Certificatul de cazier judiciar se va putea obține și în format electronic. Proiectul a ajuns la Camera Deputaților Digitalizare. Sursa foto: dreamstime.com

Certificatul de cazier judiciar poate fi eliberat solicitantului şi în format electronic, potrivit unui proiect legislativ adoptat de Senat și ajuns acum la Camera Deputaților cu propunere de adoptare. Dacă va fi aprobată, inițiativa legislativă va scuti persoanele fizice sau juridice de un drum la ghișeele Poliției.

Cazierul judiciar reprezintă documentul în care sunt înregistrate antecedentele penale ale unei persoane. Acesta poate fi obținut momentan doar dacă persoana se prezintă fizic la direcția responsabilă de eliberarea acestui tip de document, de obicei la poliție.

Cazierul judiciar va putea fi obținut și electronic

Proiectul de lege este menit să simplifice procesul de obținere a cazierului judiciar, documentul putând fi astfel obținut tot gratuit, dar și în format electronic. Așadar, cazierul judiciar se va elibera electronic persoanelor fizice sau juridice dacă solicită asta în cererea-tip, ce se depune electronic sau personal, la orice unitate ori subunitate de poliție în care funcționează un ghișeu de eliberare a certificatelor de cazier judiciar.

Potrivit proiectului de lege, certificatele eliberate în format electronic vor fi semnate cu semnătură electronică calificată și asimilate înscrisurilor autentice.

Ne puteți urmări și pe Google News

Iniţiativa legislativă are ca obiect de reglementare completarea art. 28 din Legea nr. 290/2004 privind cazierul judiciar, în sensul simplificării obţinerii certificatului de cazier judiciar, prin introducerea posibilităţii eliberării acestuia în format electronic, se precizează în raportul de admitere a proiectului.

Se dorește accelerarea procesului de debirocratizare

Prin proiectul de față se dorește accelerarea „procesului de debirocratizare și de simplificare a proceselor administrative” și reducerea eforturilor „de procurare a documentelor în vederea obținerii unor servicii publice”, potrivit inițiatorilor măsurii, conform avocatnet.ro.

„Am promis, încă de când am preluat mandatul de ministru, că voi face tot ceea ce ţine de mine pentru a pune mecanismele de digitalizare în slujba oamenilor. Acest obiectiv se transferă şi în calitatea de deputat, prin această iniţiativă depusă împreună cu colegul meu George Tuţă.

Am ales cazierul judiciar pentru că, în fiecare an, până la 2,5 milioane de români sunt puşi pe drumuri pentru a ridica o hârtie, deşi procedura ar trebui să fie extrem de simplă. Sunt sigur că toţi colegii parlamentari vor rezona la această iniţiativă. Cu toţii ne dorim un stat prietenos cu cetăţeanul şi grijuliu cu timpul lui", a declarat deputatul Sebastian Burduja, unul dintre inițiatorii proiectului.