Podul de la capătul autostrăzii Sibiu – Deva este ÎNCHIS total
- Ciprian Iancu
- 28 mai 2015, 17:49
CNADNR a închis aproape peste noapte traficul pe ambele sensuri pe podul de peste Mureş, situat la Şoimuş, în capătul vestic al autostrăzii Sibiu – Deva. Anunţul a fost făcut miercuri după-amiaza, iar închiderea efectivă a avut loc astăzi (joi) la ora 12.00.
La câteva minute după momentul închiderii deruta era totală în zonă, mai ales în rândul şoferilor care nu apucaseră să vadă sau să audă informaţia în mass-media locală şi centrală. În giratoriul de la Şoimuş – soluţia temporară de descărcare a traficului de pe autostradă, lângă Deva, din 5 în 5 secunde opreşte câte o maşină al cărei şofer e nedumerit: „Pe unde ajung pe DN 7 spre Arad?” sau „Cum ajung la Deva?”.
Când li se răspunde că trebuie să întoarcă 12 kilometri până în Simeria Veche, pe autostradă, apoi să vină încă 15, pe DN 7, slobod valuri de sudalme. Le suportă piloţii de trafic ai companiei Selina, cea care reabilitează podul: „Ohoo… asta nu-i nimic. Ne-am obişnuit de două luni de când s-o închis circulaţia pe-un fir. De-atunci avem frigiderele pline de cârnaţi”, spune râzând unul dintre piloţii de trafic.
„Trebuia să-l închidă din martie, de când s-a început lucrarea (atunci a fost lăsată o bandă liberă). Ştiţi ce-am păţit mai zilele trecute? Unu, cu o cisternă, noaptea, a dat balizele de plastic la o parte ş-a intrat cu ditamai dihania de camion pe beton proaspăt turnat. No, ce să le mai ceri?! O să punem parapeţi de beton la capetele de pod, că altă soluţie nu-i”. Omul nu mai stă la poveşti pentru că şoferii dezorientaţi continuă să apară. În cele 10 minute pe care le-am petrecut în capătul din Şoimuş al podului şi noi, de fapt, mai mult asta am făcut: am dat indicaţii de ocolire.
Variante de ocolire
Podul peste Mureş de la Şoimuş va sta închis până cel puţin pe 20 iunie. El a intrat în reabilitare în martie şi, după ce au decopertat vechile straturi de asfalt, constructorii au constatat că stratul de beton al podului avea numeroase fisuri. Au aşteptat săptămâni la rând aprobările necesare pentru o lucrare suplimentară: un strat de beton de pantă, astfel încât să poată apoi merge mai departe cu stratul de hidroizolare şi straturile de asfalt.
Pe durata închiderii podului cea mai sigură şi mai simplă variantă de ocolire, pentru cei care folosesc autostrada este nodul de la Simeria Veche. Cine vine dinspre Sibiu şi vrea să ajungă la Timişoara, sau Arad, trebuie să coboare de pe autostradă la Simeria Veche. În sens invers, cel mai simplu este să tranzitezi Deva şi Simeria şi să urci pe autostradă tot la Simeria Veche. Cine doreşte să meargă spre Brad – Oradea îşi poate continua drumul pe autostradă până la Şoimuş.
Există şi o variantă folosită mai ales de localnici: de pe DN 7 pe podul uzinal de la Mintia, apoi pe drumul judeţean 706 A, prin Bălata, spre DN 76, apoi spre Şoimuş şi autostradă. Aceasta este total contraindicată de poliţiştii de la Circulaţie, pentru că la intersecţia drumului spre podul uzinal şi DN7, la nici 10 metri, este situată şi linia ferată dublă Arad – Simeria, iar riscul de accidente este foarte ridicat. În plus, podul de la Mintia nu poate fi folosit deloc de maşinile mai grele de 7,5 tone. O altă restricţionare de tonaj este şi pe DJ 706 A, de maximum 5,5 tone pe osie.
Cine doreşte să ajungă de la Deva la Brad are la dispoziţie unul dintre cele mai frumoase drumuri din judeţ. Prin Ilia, apoi Vorţa – Visca şi Ţebea. E mai lung cu vreo 15 kilometri, dar e vorba despre o „mică transalpină” locală.