Andrea Rossini, Vodafone: Rețeaua reprezintă fundația strategiei noastre
- Dinu Boboc
- 24 septembrie 2015, 00:00
Vodafone și-a reconfigurat strategia pentru acest an, corespunzător cererii tot mai mari pe zona de servicii de date
Gigantul telecom Vodafone pune accent, în România, pe zona de servicii mobile și face investiții importante în infrastructură, a declarat pentru EVZ Andrea Rossini, Director Consumer Business Unit, Vodafone România.
„Îmbunătățim continuu capacitatea și calitatea rețelei pentru a face față volumului mai mare de informații și creșterii numărului de clienți și pentru a ne menține poziția de lideri de piață în ceea ce privește nivelul superior al serviciilor pe care le oferim. Este un diferențiator esențial pe o piață foarte dinamică și cu un consumator din ce în ce mai exigent, care nu se mai uită la 1-2 euro când e vorba de calitate”, a declarat Rossini.
Nucleul strategiei Vodafone
Rețeaua este invizibilă pentru consumatori, nu este ceva concret, pe care ei să-l atingă, dar este esențială pentru clientul unui operator de telefonie mobilă.
Nucleul strategiei Vodafone, care concurează în România cu Orange, Telekom și Digi Mobil, este modul în care clienții percep serviciile companiei și felul în care le apreciază. „Rețeaua reprezintă fundația strategiei noastre, primul pas. Apoi, lucrăm pe această fundație prin creșterea calității serviciilor oferite și prin promovarea valorilor companiei către consumatori. Vrem să oferim atât calitate, cât și prețuri cât mai bune. Vrem să promovăm și serviciul de date, să demonstrăm clienților că accesarea Internetului de pe mobil se face foarte ușor, rapid și la orice oră”, a declarat oficialul companiei.
Internet gratis
Sâmbătă și duminică, 12 și 13 septembrie, toți utilizatorii serviciilor Vodafone, abonați, clienți ai cartelei Vodafone sau ai serviciilor de business au putut naviga gratuit pe Internet, în întreaga țară, fără niciun fel de limitări. A fost înregistrat în trafic record în weekend, cu 30% mai mare decât în ziua cu cel mai mare consum istoric de date și cu 39% mai mare decât în weekend-ul cu cel mai mare trafic istoric, potrivit datelor companiei. Sâmbăta și duminica, traficul de date a fost cu 40% mai mare față de weekend- ul precedent, iar traficul de date 4G a crescut, de asemenea, semnificativ. Județele din țară care au condus la consumul de trafic de date în weekend sunt București-Ilfov, Timiș, Brașov și Prahova. Perioada de vârf pentru consumul de date a fost înregistrată sâmbătă, între orele 21:40 și 22:30.
Tot mai multe smartphone-uri
Românii cumpără tot mai multe smartphone-uri performante, care cresc traficul de internet pe mobil. În anii trecuți, penetrarea smartphoneurilor era de 20%, iar acum este 50%. Creșterea este impresionantă, de circa 10% pe an. Totuși, avansul este necesar pentru a ajunge din urmă piețele mai dezvoltate, unde penetrarea smartphone- urilor este de circa 80%.
„În ceea ce privește competiția, în 2016 rămâne de văzut de unde va veni cea mai mare creștere: din convergență sau din datele mobile. Din punctul meu de vedere, convergența nu generează foarte multă creștere. Consumatorii români nu se mai uită acum doar la prețuri, s-au schimbat”, a declarat Rossini. Acum, românii se uită tot mai mult la calitate, și tocmai pe asta mizează Vodafone, care a investit masiv în ultimii ani. Proiectul global Vodafone Spring a avut și o componentă dedicată Vodafone România. Practic, în ultimii doi ani fiscali (perioadă încheiată la sfârșitul lui martie 2015), Vodafone România a investit 55 de milioane de euro suplimentar față de bugetul anual obișnuit de investiții, în rețea și magazine. Pe zona de servicii TV, se stabilesc tot mai multe contacte cu furnizorii de conținut. A fost derulat un parteneriat cu Google, pentru acces la cea mai mare platformă video online, YouTube. În plus, compania lucrează intens pentru a îmbunătăți oferta de conținut TV și este primul operator mobil care oferă acces la serviciul HBO Go, după ce a dezvoltat și soluția proprie, SeeNow.
Reacția consumatorilor
Consumatorii au reacționat în acest an mai bine decât era estimat inițial, consideră Rossini. „Am văzut o reacție incredibilă a consumatorilor noștri, în sensul pozitiv, mult peste așteptările noastre. Creșterea din acest an a fost excepțională. Ofertele noastre au devenit mai bune și mai accesibile, acesta ar fi unul din motivele acestei evoluții”, a subliniat oficialul companiei. Prețurile, în general, sunt foarte bune în România, iar piața este una din cele mai competitive din lume. Anul 2016 va fi un an diferit, iar creșterea va accelera, în comparație cu 2015. „Gradul de penetrare al smartphone-urilor este încă unul scăzut, de circa 50%, mai redus decât în statele din jur. Piața crește însă mai rapid decât celelalte. Va fi importantă și creșterea numărului de smartphone-uri din categoria 9, care suportă 4G+”, a explicat Rossini