Ironia sorții: Zoom își cheamă angajații la birou

Ironia sorții: Zoom își cheamă angajații la birouSursa foto: Dreamstime.com

Compania de comunicații video Zoom a decis să renunțe la munca de la distanță. Zoom s-a dezvoltat în timpul pandemiei de Covid, iar numele său a devenit sinonim cu lucrul la distanță. În prezent, conducerea companiei tehnologice a ajuns la concluzia că „abordare hibridă” este mai eficientă și a decis să ia măsuri în consecință.

Conducerea companiei de comunicații video Zoom a schimbat regulile pentru angajații săi. Aceștia vor fi obligați să vină la birou, cel puțin de două ori pe săptămână, dacă lucrează la o distanță de 80 de kilometri de serviciu. Măsura a fost adoptată în scopul eficientizării activității lucrătorilor din cadrul Zoom.

Noua politică a Zoom vine după ce, la un moment dat, firma a anunțat că personalul său poate lucra de la distanță pe o perioadă nedeterminată. În toamna trecută, datorită acestei reguli, doar 1% dintre angajați mergeau în mod regulat la birou.

Noua abordare se datorează concurenței care a crescut pe piața comunicațiilor video. Compania consideră că aducând angajații la birou va avea „o poziție mai bună și va folosi propriile tehnologii, pentru a continua să inoveze și pentru a sprijini clienții noștri globali”.

Schimbările vor fi operate pe parcursul a două luni, dar Zoom a arătat că va continua să „angajeze cele mai bune talente, indiferent de locație”.

de menționat că Zoom și-a încetinit creșterea după pandemie, primele vești proaste pentru angajați venind la începutul acestui an. Conducerea firmei a redus personalul cu 15% și a tăiat semnficativ din salariile directorilor.

Angajații își doresc un program flexibil

În luna iulie, 12% dintre americani lucrau de la distanță, iar 29% într-un sistem hibrid, conform unui sondaj lunar realizat de cercetătorii Universității Stanford.

Conform cercetării munca de acasă este mult mai frecventă în rândul companiilor din țările anglofone și foarte redusă în Asia și Europa continentală. Ca tendință generală, angajații își doresc un program mai flexibil decât cel pe care angajatorii îl consideră „optim”.

Companiile Amazon și Disney se numără printre marii angajatori din Statele Unite care au redus munca de la distanță. Înainte de pandemie, în SUA, ponderea lucrului „de acasă” era de numai 5%, ulterior, însă a crescut. Multi angajați au preferat să-și desfășoare activitatea de acasă.