Zece pași simpli pentru obținerea certificatului verde digital. Platforma STS devine funcțională la 1 iulie

Zece pași simpli pentru obținerea certificatului verde digital. Platforma STS devine funcțională la 1 iulie

Certificatele digitale COVID pot fi descărcate online, de pe platforma dezvoltată de STS, urmând zece pași simpli. Procedura durează între câteva secunde și cel mult o oră.

Portalul web de pe care cetăţenii români sau străini îşi pot genera certificatele digitale UE privind COVID este pregătit pentru lansarea din data de 1 iulie. Anunțul a fost făcut de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) care au prezentat cei zece pași pe care un solicitant trebuie să-i parcurgă pentru a intra în posesia documentului.

Specialiştii STS au făcut ultimele optimizări ale sistemului informatic în conformitate cu reglementările prevăzute de actele normative adoptate de Guvernul României.

Cei care vor dori un certificat verde digital care le permite să călătorească în siguranţă, pe timpul pandemiei de COVID-19, vor avea la dispoziţie, începând de joi, 1 iulie platforma https://certificat-covid.gov.ro.

Ne puteți urmări și pe Google News

Zece pași pentru obținerea certificatului digital

Interfaţa aplicaţiei este intuitivă, iar în mai puţin de 10 paşi poate fi obţinut certificatul verde digital, după cum susțin cei de la STS. Cei zece pași ce trebuie urmați sunt descriși mai jos:

1.Autentificarea beneficiarului care se face pe baza unei adrese de e-mail validă.

2.Dacă e-mail-ul este valid, sistemul informatic trimite spre acesta un link care, după accesare îl va direcționa pe solicitant în pagina principală a platformei.

3.Odată ajuns aici, acestul va accesa un buton verde - „Certificat nou”.

4.Se selectează tipul tipul actului de identitate în baza căruia solicitantul a fost înregistrat la testare sau vaccinare.

5.Cetățenii români sau cei care au un CNP emis de autorităţile române vor acces butonul „CNP”, urmat de categoria de vârstă. În câmpurile dedicate introduc: codul numeric personal, seria şi numărul actului de identitate, iniţiala numelui, iniţiala prenumelui şi tipul certificatului dorit.

Cetăţenii străini vor selecta opţiunea „Paşaport/Act de identitate” şi vor completa câmpurile care cuprind: „Ţara care a emis paşaportul”, numărul „paşaportului sau al cărţii de identitate”, iniţialele numelui şi prenumelui. Apoi vor alege tipul de certificat.

Cum se alege tipul de certificat digital

6. Pentru generarea certificatului de vaccinare, se alege tipul serului administrat, judeţul în care a fost vaccinat şi se introduce numărul corespondent lunii în care a avut loc vaccinarea.

7. Pentru generarea certificatului de recuperare după COVID, se alege judeţul în care s-a realizat testarea şi luna în care persoana a fost confirmată pozitiv.

8. Pentru generarea certificatului de testare, se alege judeţul în care s-a realizat testarea şi luna în care s-a efectuat. Pentru acest tip de certificat, valabilitatea este de maximum 72 de ore de la realizarea testului negativ.

9.La final se apasă butonul „Salvează”, iar aplicaţia va înregistra cererea de generare a certificatului digital UE privind COVID.

10.În secţiunea „Listă certificate” se vor putea vizualiza toate certificatele emise de pe acel cont de e-mail.

Ultimele precizări din partea STS

Solicitanții trebuie să știe că certificatul verde digital este gratuit. Acesta se acordă, în cazul minorilor sub vârsta de 14 ani, doar cu acordul părinţilor. Timpul de generare a certificatului poate fi de la câteva secunde, până la o oră, în funcţie de numărul de cereri aflate în procesare.

În momentul generării certificatului, persoana care l-a solicitat va fi notificată prin e-mail.

La intrarea în statele membre ale Uniunii Europene, verificarea certificatelor se realizează prin scanarea codului QR. Utilizatorul îl poate accesa şi vizualiza atât din lista de certificate - prin selectarea certificatului, cât şi prin descărcarea efectivă, în format pdf, a documentului, care se poate tipări.

Pentru suport în emiterea certificatelor sau obţinerea altor informaţii privind utilizarea lor, a fost operaţionalizat un Call Center la numărul de telefon 021.414.44.25.

De unde mai poate fi ridicat documentul

De asemenea, certificatul poate fi obţinut pe hârtie prin intermediul primăriei în raza căreia îşi are domiciliul persoana, a direcţiei de sănătate publică sau a serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor.

În situaţiile în care apar inadvertenţe între informaţiile completate de o persoană şi cele înregistrate în bazele de date conectate cu platforma https://certificat-covid.gov.ro va fi nevoie de corecţii de date.

De aceea, solicitarea de eliberare a certificatelor de vaccinare trebuie făcută cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de momentul utilizării, iar pentru cele de testare cu cel puţin 12 sau 48 de ore, în funcţie de tipul de test efectuat - rapid sau PCR.

Certificatul nu este un document obligatoriu, însă cu ajutorul lui persoanele care s-au vaccinat anti COVID-19, s-au recuperat după această afecţiune sau deţin un rezultat negativ la testarea COVID-19 pot dovedi situaţia lor epidemiologică.

Au fost implementate măsuri de securitate cibernetică la nivelul sistemelor informatice.